Re: ODP: porownanie archiwizerow

Autor: Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Wed 03 Jul 1996 - 16:26:58 MET DST

At 15:57 96-07-03 +0200, you wrote:

>tak tylko inaczej pakuja sie rozne rodzaje plikow, w roznych
>archiwizerach inaczej teksty inaczej grafika inaczej wykonywlane
>kazdy archiwizer obrabia jeden typ tracac na innym ....
> Jakub Lasak

Gdy poraz pierwszy spotkalem RARa 1.50 zaczalem go testowac
zdziwiony zdaniem autorow, ze on lepiej pakuje niz wiodace
archivizery.

1 Zrobilem sobie plik 64KB zlozony z bajtow wygenerowanych
   w Pascalu funkcja RANDOM
2 RAR pakowal to gorzej (rzedu 10%) niz PKZIP i ARJ
3 Jesli pliki zawieraja duzo tekstu ASCII to RAR na pewno lepiej
   spakuje niz PKZIP i ARJ. lepiej rzedu 5-10%
4 W szczegolnosci gdy zarchiwizujemy dwa pliki niewiele sie
   rozniace np program.pas i program.bak to RAR zuzyje miejsca
   tak jak by zarchiwizowal tylko ten pierwszy plik + kilkadziesiat
   bajtow.
5 Poniewaz w programach zrodlowych czesto sie powtarzaja pewne
   sekwencje rozkazow/funkcji/procedur to takie pliki sie bardzo
   dobrze kompresuja RARem - duzo lepiej niz PKZIPem czy ARJotem.
6 W RAR 2.0 (jest juz przeportowany na wiekszosc platform - ladny slang)
   stosowana jest takze opcja "multimedia" - jeszcze nie testowalem
   jej na plikach RANDOM ale na bitmapach i samplach dziala przyzwoicie
   to znaczy ciut lepiej niz PKZIP/ARJ

Romek

-------- PeCetologia to nauka eksperymentalna --------