Re: W co inwestowac?

Autor: Tomasz Brykner (bryknert_at_snack.p.lodz.pl)
Data: Sun 30 Jun 1996 - 23:26:53 MET DST

Slawek Duchnowski wrote:

> <proga-2906962254210001_at_mac7.hep.utexas.edu>...

> angielskiej
> Nie nigdy nie staralem sie nauczyc angielskiej wymowy. Ci ktorym sie
> wydaje ze maj wlasxnie angielska wymowe powinni porozmawiac z
> brytyjczykami i posluchac jak ona brzmi. To bardzo trudne do podrobienia
> nawet po kilku latach w UK.
> Ale w Polskim systemie nauki jezyka utarlo sie ze ucza go Polacy ktorych
> tez ktos nauczyl i czesto uczniowe/studenci znaja dana wymowe z tasm/
> laboratoriow itp. A to nie dobrze.

Oj, chyba dawno nie byles w Polsce. Na uniwersytetach (a przynajmniej lodzkim na
wydziale ekonomicznym) istnieja obok standardowych lektoratow obowiazkowe lektoraty
jezyka angielskiego (bussines english) prowadzone nie przez Polakow, a przez lektorow
zagranicznych - anglikow, irlandczykow,szkotow itp., ktorzy nie znaja jezyka polskiego
(lub nie wolno im go w trakcie zajec uzywac).
Jesli mozesz to nie wypowiadaj sie o sytuacji w Polsce, na polskich uczelniach jesli jej
nie znasz. A z twoich wypowiedzi wynika jednaznacznie, ze wogole nie orientujesz sie o
sytuacji w Polsce i piszesz bzdury.
To tyle na razie.

|Tomek BRYKNER.                  |
|mailto:bryknert_at_snack.p.lodz.pl |