Re: ChiWriter -> M$ Word

Autor: B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl)
Data: Sat 29 Jun 1996 - 19:16:57 MET DST

At 10:25 29.06.96 +0200, you wrote:
>Witam,
>
>Mam pytanie do tych wszystkich ktorzy maja cos wspolnego z M$ Wordem
>- Czy istnieje gdzies filtr pozwalajacy wczytac teksty z ChiWritera do
>M$ Worda ????

Nie moze istniec uniwersalny bo Chi Ma zbyt duza elastycznosc konfigurowania
w sposob calkowicie niezgodny z czymkolwiek innym.

>To pytanie zadala mi osoba maja bardzo ulotna wiedze o komputerach i
>uzywajaca PC jako troche bardziej inteligentnej maszyny do pisania.
>
>Jesli nic takiego nie istnieje, to prosze o informacje gdzie znalezc
>wiedze niezbedna do napisanie czegos takiego.

Ja widze tylko jeden sposob sensowny acz malo wygodny:
a) obejrzec uklad fontow przedmiotowej konfiguracji Chi, ze szczegolnym
uwzglednieniem 'ogonkow' - moga byc w osobnym foncie lub (od Chi v.3.0) we
wspolnych i ramek (font 'Linedraw' czy podobnie)
b) napisac (Pascalik?) konwerter Chi -> ASCII przerabiajacy po drodze ogonki
na CP-1250. Export ASCII z wnetrza Chi nie zda sie na nic bo z naszych
sarmackich ogonkow zrobi sieczke; no chyba ze zaszalejesz w tabelach
konwersji wewnetrznej Chi.
c) wczytac to (import ASCII) do WWorda i recznie sformatowac od nowa
d) przeklac taka fuj-robote.

P.S. Moj rozwoj intelektualno-chiwriterowy zatrzymal sie dawno temu na Chi
v.3.12, o rodzinie wersji v. 4.x mam raczej marne pojecie

B.R.J., tj.:
B. Ryszard Jasicki
rjasicki_at_telbank.pl
B->)