Re: W co inwestowac?

Autor: Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Sat 29 Jun 1996 - 16:06:16 MET DST

At 14:09 96-06-29 +0200, you wrote:
>Po pierwsz to co znaczy mimo wzytsko a po drugie nauczyc sie angielskiej
>wymowy jest trudniej niz milka lat studiow. Te panie mowily jak im siw
>wydawalo ze brzmi angielski jesli porozmawiasz z kims UK uslyszysz
>roznice.

   To powiedz jak dlugo mieszkales w UK ?
   ile i czy wogole odrozniasz jakies akcenty w Anglii ?
   ludzie w Angli mowia zawsze miedzy soba lokalnym akcentem
   natomiast akcent BBC czyli zblizony jezyk do tego jakim
   mowi krolowa jest uczony w polskich i europejskich uczelniach.
   Chyba nie myslisz, ze powazny europejski uniwersytet zatrudnialby
   lektora, ktory mowi cockneyem ?
   Wiec nie myl nauczania jezyka angielskego z codziennym angielskim
   uzywanym przez dzieci na podworku, nie jest to na pewno literacki
   angielski.

>A w Polsce ponad polowa to analfabeci wedlug Unesco no i co?

    A u was to Murzynow biją no i co ?

Jak bys wiedzial wedlug jakich kryteriow byly to testy robione
tobys zrozumial. Jesli prasa jest pisana dla kretynow prostym
jezykiem - krotkimi zdaniami to stopien zrozumienia czytanego
tekstu jest duzy (wtedy wedlug Unesco ludzie nie sa analfabetami)
Jesli dziennikarze w powaznych gazetach uzywaja wyrafinowanego
jezyka to czytelnicy mniej rozumieja tekstu i sa niby analfabetami.

Gdyby w Polsce bylo wiecej brukowej prasy operujacej prostym
jezykiem to bysmy wypadli w testach Unesco bardzo korzystnie.

Jakby ekspertami Unesco byli Polacy to byc moze by sie okazalo
ze Amerykanie to sa kretyni bo nie potrafia zrozumiec
dlaczego Wanda nie chciala Niemca.

Romek
-------- PeCetologia to nauka eksperymentalna --------