Re: jaki skaner kolor czy mono ?

Autor: Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Thu 27 Jun 1996 - 18:10:45 MET DST

At 12:53 96-06-27 +0200, you wrote:

>Ja znowu nie bylbym takim pesymista. Widzialem na wlasne oczy jak w
>wydawnictwie w Tyncu (bylo to z 2 lata temu) facio siedzial przed
>komputerem z DOSowa Ventura i skanerem stacjonarnym (jakis HP) i
>wkladal do niego kartki z tekstem maszynowym po polsku (znaczy mial
>polskie znaki) i poprawial raptem kilka bledow na strone !!!!.

  Tekst maszynopisu (jesli czcionki nie sa zabrudzone i tasma czysta
  daje bardzo czytelny druk - litery w rownych odstepach i sie nie
  zlewaja to sa idealne warunki do rozpoznawania OCR nawet bez
  zdolnosci uczenia sie. 99% rozpoznanie jest normalne.
  Oczywiscie czesto myli 1 l I 0 O (sami tez zreszta mylimy)

Kilka
>znaczy mniej niz 4 a takze 0 !!!!. Stalismy jak wryci. Mnie niestety
>nie udala sie podobna sztuczka ze zXerowanym wydrukiem komputerowym -

  Wydruk komputerowy np z drukarki 9-cio iglowej to najgorsze co moze
  trafic do OCR stopa poprawnosci 80% to moze byc szczyt.

  Wydruk z laserowki jest dobrze czytany pod warunkiem ze nie uzywa
  sie wytluszczenia - wtedy litery sie zlewaja 95% poprawnosci

  Druk czcionka Times New Roman z laserowki 98%
   druk czcionka Bookman i podobna rozpoznanie 99%

>bylo co poprawiac. Pewnie w tym wydawnictwie mieli wszystko dobrze
>skonfigurowane.

Mialy praktyke i wiedzialy co OCR czyta a co lepiej od razu wklepac.

Jesli macie Recognite inna niz Select to ma ona zdolnosc uczenia sie
i mozna troche jakosc rozpoznawania poprawic.

-------- Informatyka to nauka eksperymentalna --------