Re: AWE 32 czy GUS PnP !!

Autor: Wojtek Zuchowski (wojtek_at_brp.waw.pl)
Data: Thu 27 Jun 1996 - 09:27:49 MET DST

>3D sound to nie tylko format pliku ;)

domyslam sie. :)

 to jest jeden z efektow obslugiwanych
>przez GF1 ;))

tez sie domyslam...

>A jesli chodzi o player to mialem na mysli midi player pod dos'em ...
>ostatnia wersja obsluguje ten reverb i jescze cos ( tyle ze nie pamietam bo
nie
>posiadam juz MAX'a to ta rewelacja mnie nie ucieszyla wcale ).
>Wlasnie "to programowo" pod GUS'em wcale nie oznacza to samo co "programowo"
>pod AWE np.

rotfl! czlowieku, moc obliczeniowa syntezatora z AWE jest kilka razy wieksza
niz GF1... na AWE programowo nie robi sie prawie nic, co nieraz gorzej odbija
sie na jakosci sprzetowo odtwarzanych modulow... Na cale szczescie AWE to trzy
niezalezne zrodla dzwieku i zawsze mozna w razie czego uzyc np. przetwornikow
SB16.

 ... caly bajer i potezna zaleta GUS'a jest taka ze program niczego
>nie musi miksowac ...

musi, jesli procesor nie realizuje sprzetowo efektow.

 on informuje chip co ma odegrac i w jakim odstepie.
>Prosto chyba sie domyslic ze zrobienie np. echa na GUS jest prosta sprawa i
>nie obcizajaca praktycznie wcale procesor ... czego nie moznaby powiedziec o
>pozostalych kartach ktore musialyby miksowac i przesowac jednoczesnie
>probki.

slyszales kiedys jak brzmia odtwarzane na AWE moduly z wlaczonymi efektami?
pewnie nie, bo nie pisalbys takich rzeczy...

> [...]
>BYL DODANY DO KARTY ... obsluguje interwav'a w bezposrednim trybie.
>Programik zostal nappisany przez AMD i odsprzedany Gravisowi.
>I jeszcze mala uwaga ... zapewne moze kogos dziwi ze za kazdym razem podaje
>numer wersji ( play.exe ) ...
>a dlatego ze :
> 0.95 jest AMD i obsluguje mid,s3m,mod,far,ult i chyba cos jeszcze ( wav,voc )
> natomiast wersja 1.0 jest juz firmowana przez Adanced Gravis ... i
> obsluguje juz tylko mid,wav,voc :))) wybaluszylem oczy kiedy to zobaczylem
> i kopnolem ostatnia wersje do smietnika :)))

no coz, przyznaje, nie widzialem tej wersji w dzialaniu, ale musialbym to
uslyszec osobiscie, bo Twoj autorytet to troszke dla mnie za malo... :)

>To co dociera z glosnikow zalezy od jakosci Twojego sprzetu , a modol mozesz
>mi przyslac to sprawdze osobiscie jak to jest naprawde ... moze masz racje,
>ale musze sie o tym przekonac osobiscie. Jakos Twoj autorytet to troszke za
>malo ;)

sciagnij sobie demo Dope z ftp.cdrom.com i sam posluchaj.

>:) a jak Ci napisze ze porownalem AWE PnP i GUS PnP na romie i stwierdzam ze
>GUS ma lepsze probki to co ?

to masz drewniane uszy.

>Spedzilem z AWE 2 dni probojac zmusic te
>kretynskie drivery od Creativa aby laskawie zadzialaly pod win95 i mialem
>czas na posluchanie jak rowniez na porownania ( he potem sie okazalo ze
>Creativ skopal robote i rozne versje driwerow zainstalowal na dyskietkach
>instalacyjnych jak i na softwarze ).

no coz, ja mam zwykle AWE i nie mam takich problemow.