Re: Degaussing...

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Fri 21 Jun 1996 - 14:30:59 MET DST

misiek_at_hetman.iis.pw.edu.pl (Michal Wisniewski) wrote:

>Czy moglby mi ktos wyjasnic po co przeprowadza sie odmagnesowywanie
>monitora. Mam monitor, w ktorym moge to zrobic, ale wlasciwie nie
>bardzo wiem po co (co to daje?), kiedy (po wlaczeniu, przed
>wylaczeniem?) i jak czesto?

Wiekszosc monitorow i telewizorow robi to automatycznie. Jezeli
masz jakas recznie wywolywana procedure odmagnesowywania
(pierwszy raz o czyms takim slysze) to nie ruszaj jej, dopoki masz
normalny obraz na monitorze. Objawem 'zamagnesowania'
jest rozjezdzanie sie kolorow - sprobuj np. dotknac do
kolorowego monitora jakis duzy glosnik (moze byc kolumna glosnikowa,
najlepiej blisko szyjki kineskopu), a zobaczysz o co chodzi.

Pozdrowienia

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl