Re: Turbo i cache w shuttle

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Wed 19 Jun 1996 - 19:49:12 MET DST

sc_at_iarrisc.iar.wat.waw.pl wrote:

>O rany! Napisalem ze PO WYMIANIE BIOSu (! a wiec przed ten efekt nie
>wystepowal!) NIE MOGE (opcja jest szara(!)) WLACZYC TRYBU WT (write
>through!!!). Dokladnie odwrotnie! Przeczytaj dokladniej na co sie
>powolujesz zamiast kazac mi ogladac procesor!

Przepraszam, rzeczywiscie nie doczytalem. Tytulem usprawiedliwienia:
ja mialem z AMD w wersji T wlasnie cos takiego, co opisalem. Przed
wymiana BIOSu w Shuttle opcja w Biosie dawala sie przestawic dowolnie,
ale po ustawieniu na WB dzialy sie rozne 'cuda' typu GPF w Windows
co 2 minuty. Po wymianie na nowy BIOS opcja jest szara - prawidlowo
ustawia sie na WT i nie daje sie zmieniac. Moze Ty masz AMD-ka w
wersji WB i tez nie powinien pracowac w trybie WT a nowy BIOS traktuje
go wreszcie tak jak trzeba ? - nie wiem, moze wypowie sie ktos, kto
lepiej zna sie na procesorach.

> A pytalem co Karpio mial na mysli piszac o WT: 'normalny', bo
>mialem nadzieje ze moze miec cos interesujacego do powiedzenia na
>temat cache, a nie etymologii slowa 'normalnie'.

Alez nie chodzilo mi o jezyk polski tylko o historie roznych
rozwiazan cache ! WT historycznie bylo pierwsze.

Pozdrowienia

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl