Re: Netiquette

Autor: Stan Kulski (S.Kulski_at_clover.com.au)
Data: Tue 18 Jun 1996 - 03:14:39 MET DST

>Mnie tez krew zalewa tyle ze gdy ktos wycina czyjs sig. Do listu dopisze ktos
>jeszcze jakis tekst, wytnie sygnature poprzedniego listu i jak w takiej
>sytuacji odpowiedziec mail'em gdy niema sygnaturki
>Adrian--

Do Slawka i tych, co dziela jego poglady:

Roznicy opinii nikt nie uniknie, od tego jest zreszta lista DYSKUSYJNA.
Dlatego nie warto ubierac sie w toge moralizatora a lepiej poszukac u siebie
nawet resztek poczucia humoru: zycie jest wtedy piekniejsze. Jezeli jednak
jestes juz purysta, to latwiej jest uzyc dobrze znanych management skills,
zamiast pouczac uczniow szkoly sredniej, ktorzy przede wszystkim nie maja
doswiadczenia ale maja duzo dobrej woli. Jezeli ich nie sploszysz to za pare
lat moga pokazac talenty, dorownujace Karpiowi, Gregoriowi czy innym
wysokiej klasy fachowcom z tej listy.

 Jezeli brakuje ci umiejetnosci organizacyjych, to podpowiadam, co nalezy
zrobic:

a kazdemu nowemu na liscie przed akceptacja dac do zapoznania sie z
kodem etycznym listy
b. kazdemu nowemu na liscie dac do akceptacji zasady operacyjne listy
aby uniknac, zupelnie niewinnych, pomylek, jak wyslanie listu do ALL zamiast
do konkretnego adresata. (Zdarzylo sie to nie tylko mnie, bo klikniecie jest
szybkie, gdy jestes zaambarasowany tekstem, zwlaszcza, gdy jezyk polski juz
rdzewieje na obczyznie).>

Kazda lista sklada sie z grubsza z trzech elementow:
1. charakter listy - ze charakter peceta jest zachowany i nic nie grozi
zejsciem na marginalne tematy to chyba nikt z uczestnikow nie ma watpliwosci
2. temat dyskusji - jezeli jest odpowiedz na poruszony temat, to
znaczy, ze watek byl trafny
3. folklor - kazde przedsiewziecie, kazda wiedza, kazda nauka ma swoj
folklor, ktory nikomu nie przeszkadza a dodaje wdzieku i rozjasnia czasami
umysl.

A poza tym, jest przyjemnie, ze wsrod Polakow jest tyle utalentowanych
ludzi. A to, ze czasami nadmiernie agresywnie podchodza do niewygodnych im
opinii, to juz zawartosc package'u.

Pozdrowienia
Stan Kulski >