Re: Jaka plyta 486 ?

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sat 15 Jun 1996 - 16:03:33 MET DST

> SP3 ma jedna wade - tylko dwa sloty na simmy.
> Otoz jest dostepna SOYO z identytcznymi parametrami za ca. 2.7 mzl
> majaca cztery simmy, oczywiscie 1VLB+3PCI+EIDE(PIO4+DMAF),i do tego tak
> zgodna z SP3, ze znajomy wprogramowal do Flash-Epromu bios od SP3.

ehh... widzialem oemowska plyte prawie dokladnie identyczna, takze dzialal
bios z asusa a mimo to jak sie ja powazniej pomeczylo to wychodzily znaczace
roznice. stwierdzenie ze soyo jest identyczna uwazam za nieporozumienie.
porownaj dokladnie co potrafia obie plyty, popracuj troszke na asusie to
zmienisz zdanie (no chyba ze uzywasz li tylko worda pod win95 ;) ). jesli
chodzi o simmy (ich ilosc) to wlasciwie nie widze tu problemu. mozesz
wsadzic dwa dowolne simmy, w wiekszosci plyt czterosimowych simow moze byc
faktycznie 4 ale sa idiotyczne ograniczenia jesli chodzi o rodzaj i sposoby
mieszania pojemnosci - kompletny idiotyzm. w chwili obecnej kupujesz sobie
simma 16mb za ok. 4mln i nie wiem czy na razie jest potrzeba dalszej
rozbudowy. jesli tak, to dokupujesz 2go takiego samego simma i 32mb powinno
zadowolic kazdego, ew. rozbudowujesz o dodatkowe 1, 2 czy np. 8mb jesli
akurat nie masz tyle kasy.

> Swoja droga czy ktos juz testowal jak sie zachowuja dyski IDE > 2GB, bo
> na wiekszosci plyt (wszystkich jakie widzialem) nie uda sie ustawic
> wiecej niz 4095 cylindrow.

no coz. juz o tym pisalem - mozna w sp3 wstawic wiecej cylindrow (tak jak w
moim 2.6gb), jedynym problemem jest zle podawana przez bios pojemnosc dysku,
co jednak zupelnie nie przeszkadza w pracy (daje sie wykorzystac pelne 2.6gb)

karpio