Re: Turbo i cache w shuttle

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 14 Jun 1996 - 15:32:25 MET DST

On Fri, 14 Jun 1996 sc_at_iarrisc.iar.wat.waw.pl wrote:

> Witam,
> dzis mam problem: karta Shuttle HOT433 bez
> dokumentacji - powkladalem kabelki jak mi serce
> i doswiadczenie dyktowalo, w zasadzie dziala, ale...
> - nie reaguje na klawisz Turbo (takze bez menagera EMS);

Nie wiem jaki masz ten kabelek ale najczesciej jest tak, ze sa dwa piny
na plycie a kabelek ma 3 dziurki.. mozna go polaczyc wiec na 2 sposoby :)

> - nie reaguje na wlaczenie/wylaczenie external cache
> w BIOSie (kostki fizycznie sa i wygladaja na
> przyzwoite) ani na AltCtrl+ i -.
> Przez "nie reaguje" rozumiem ze wskaznik szybkosci
> wg SI z NU 8.0 wynosi stale 259.3 (przy wylaczeniu internal
> cache spada do 12.5!). Aha - procesor 486DX4-120.

Sprobuj sprawdzic cache dowolnym programem do tego przeznaczonym.. moze
mianowicie byc tak, ze cache jest plastikowy, a SI nie bedzie zmienialo
wyniku ( widzialem juz taka plyte, i nie jestem pewny ale chyba to byla
wlasnie shuttle )...

> Przepraszam, ze nie robilem wiekszych eksperymentow, ani
> nie przemyslalem tych wynikow, ale chcialem szybko zadac pytanie
> - szybciej pytanie, szybciej odpowiedz...

Szybciej pytanie = mniej konkretow...

> popularna plyta, wiec na pewno ktos juz to przerabial...
>
> A przy okazji - da sie to jakos szlifowac?

DX120 ? pewnie i tak jest zeszlifowany z DX100 :)))) Probowalem podciagac
120 ale nie da sie niestety...

                                        Jurand