Re: Jaka plyta 486 ?

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Thu 13 Jun 1996 - 15:59:45 MET DST

> Poza tym pare watpliwosci:
> - na www asusa w specyfikacji nie ma 5x86 - z amd tylko do dx4 (?)
Do ASUSa SP3 mozna wlozyc wszystkie (W S Z Y S T K I E) procesory, ktore
zrobiono do plyt klasy 486. Jesli ktos zna procesor, ktory nie chodzi lub
chodzi zle w SP3 to niech da znac.
> - na www tch pisza tylko o simm 36bit (?)
W SP3 mozna wlozyc rowniez SIMMy 32-bitowe. Na naszym www nie jest napisane
"tylko 36-bitowe".
> - dlaczego EIDE jest na VLB (tak pisza w asus, a w www tch jest pci)
> ( a moze to lepiej ?)
EIDE na SP3 jest Local Busowe ale nie jest to ani na PCI ani na VLB ( z
elektonicznego punktu widzenia jest blizej PCI)
> - czy wszedzie beda pasowac sram 32kx8 20ns (mam troche zbednych...)
Co oznacza "wszedzie"? Jesli chodzi o SP3 to nie ma problemu.
> - czy dalej sa problemy z laczeniem VLB i PCI (pare lat temu to byla
> tragedia)
Plyta ASUS SP3 pokazuje, ze mozna oba te standardy polaczyc bez problemow
(zlacze VLB na SP3 jest slave) i osiagnac maxymalna wydajnosc i niezawodnosc.
> - widzialem te same plyty ale z roznymi chipsetami dla FDC+I/O. Ktore z nich
> wybrac (winbond... etc)
W SP3 sa I/O Winbonada lub SMC. Oba uklady maja te same parametry i zaden
nie jest lepszy od drugiego.
> - czy juz wszystkie plyty przyjmuja bez problemu rozne simmy (2 banki,
> mieszanie roznych wielkosci - np. shuttle tak ma napisane)
Do SP3 mozna wkladac SIMMy o wielkosciach od 1MB do 64MB (32 i 36-bit) i
dowolnie mieszac.
> - jak poznac czy plyta ma flash eprom czy nie (wiekszosc chyba nie ma, choc
> ma jako opcje), czy to jest drozsze?
Wszystkie plyty ASUSa od dawien dawna mialy tylko FlashBIOSa i tak jest
nadal.
> - czy da sie przy radiatorze+smigielku podkrecic amd 133 do 150(160)?
Ogolnie nie polecam ale czasami sie udaje (byla juz o tym mowa na liscie)

Piotrek
piotrs_at_tch.waw.pl