Re: PYTANIE :-))))))

Autor: Szymon Matuszewski (szymonm_at_wat.waw.pl)
Data: Thu 13 Jun 1996 - 13:39:59 MET DST

slawek_at_loiv.torun.pl (Slawomir Soszynski) wrote:

> Witam....
> Mam male pytanko, czy ktos moze zna bezposrednie przerwanie odpowiadajace za
> stacje dyskow oraz klawisze NUMLOCK,CAPS LOCK,SCROLL LOCK... Chodzi mi oto
> aby mozna bylo wylaczac dane kontrolki, bez wciskania danego klawisza...
> Moze niektorzy widzieli program EVER, wlasnie on powoduje taki sympatyczny
> efekcik...
> Z gory dzieki......
> Slawek

1. Komunikacja przez port klawiatury 64h (w XT 60h):
0EDh - zapalenie/zgaszenie LOCK'ow
w nastepnym przeslanym bajcie:
bit 0 - stan ScrollLock
bit 1 - stan NumLock
bit 2 - stan CapsLock
(1-zapalony, 0-zgaszony)
bity 3-7 - nie uzywane.

2. Pisanie do zmiennych BIOS (pamiec)
adres 0040:0017h - bajt opisu stanu klawiatury; bity:
 0 - nacisniety prawy Shift
 1 - nacisniety lewy Shift
 2 - nacisniety Ctrl
 3 - nacisniety Alt
 4 - wlaczony ScrollLock
 5 - wlaczony NumLock
 6 - wlaczony CapsLock
 7 - wlaczony tryb Insert

3. Przerwanie 16h funkcja 02h odczyt stanu klawiszy, znaczenie
jak w pkt.2. Nie znalazlem mozliwosci zapisania stanu poprzez
przerwanie.

Generalnie zalecane jest uzywanie portu.

Simon