Miedzy hack a lame [Bylo:Passwd]

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Wed 12 Jun 1996 - 21:52:15 MET DST

On Wed, 12 Jun 1996 16:38:29 +0200 X - Raver wrote:

>Witam wszystkim !!!
>Czy ktos nie wie przypadkiem skad wziasc programy typu satan ???
>Rozumiecie do lamania hasel . . . etc. . .

1. Takie programy sa latwe do napisania
   (ale trzeba umiec programowac, niestety :-)

2. Dostaje sie je bez trudu, ale najpierw trzeba byc "w kregu"
   Trzeba najpierw pokazac co sie zrobilo, co sie potrafi.
   Nikt nie daje takich programow pierwszemu lepszemu smarkaczowi
   ktory objerzal film "Hackers" i mu sie marzy robienie "nieziemskich jaj"

   W tym filmie (dosc glupim zreszta) byla tylko jedna madra scena,
   na ktora nie zwrocil uwagi zaden z mlodych wlochow ktorzy do mnie
   przychodza i zadaja takie wlasnie pytania - byla to scena kiedy
   ci hackerzy wymieniaja sie ksiazkami. (I to byly rzeczy wlasnie
   z tych wlasciwych np. "UNIX - Essential System Administration")

Resumee: wez sie za ksiazki jezeli takie rzeczy NAPRAWDE Cie interesuja.

Grego

P.S. Z pewnym bolem serca, zrobie cos wbrew sobie, ale nie chce abys
  pomyslal - "stary zgred, tylko moralizowac potrafi".

Rada nr.1

wyslij do mail-server_at_rtfm.mit.edu

mail z nastepujaca trescia:
   send usenet/news.answers/active-newsgroups/part1
   send usenet/news.answers/active-newsgroups/part2
   send usenet/news.answers/alt-hierarchies/part1
   send usenet/news.answers/alt-hierarchies/part2
   send usenet/news.answers/alt-hierarchies/part3
   send usenet/news.answers/alt-hierarchies/part4

(to co otrzymasz ma ponad 1MB !!!)

znajdziesz wsrod nich i takie ktore wchodza w obszar Twoich zainteresowan.
Na poczatek polecam ci pewna grupe z hierarchii alt ktora ma w nazwie 2600.

Nie radze Ci jednak, wypalac tam od razu z takimi pytaniami jak powyzsze -
wyrobisz sobie opinie lamera, ktora ciezko jest potem zmienic.
Rozwiazanie najprostsze (to sie zreszta odnosi DO KAZDEJ MAILINGLISTY
i DO KAZDEJ NEWSGRUOP) przez przynajmniej tydzien WYLACZNIE CZYTAC
nawet gdy klawiatura az sie pali w rekach, i dopiero po DOBRYM
zorientowaniu sie O CZYM i JAK sie tam dyskutuje - zaczac sie odzywac.

Rada nr.2

Materialow na temat hackerstwa (jesli sie jest poza kregiem)
nalezy szukac we wprost przeciwnym kierunku tzn. nie u hackerow
lecz u ludzi od bezpieczenstwa, administratorow etc.
Jakie sa i jak sie zaabonowac na mailinglisty poswiecone security
- poszukaj sobie sam. Nie jest to wcale trudne. Po prostu - aby
skorzystac z informacji rozprowadzanych np. przez CERT, trzeba NAJPIERW
duzo wiedziec.

Znow wracam do ... najpierw sie ucz.

Rada 3.
Uzywanie nick-name w email-address, tchnie z reguly lamerstwem.
To nie IRC