Re: Karty graficzne S3 Expert Color

Autor: Dobieslaw Wroblewski (wrobldob_at_infoserv.ii.uj.edu.pl)
Data: Mon 10 Jun 1996 - 12:20:47 MET DST

Heja.

U mnie ExpertColor S3 Vision 868 z plyta GA486M i monitorem
Daewoo 14'' robil problemy. Pod Dosem bylo spoko, tylko ekranem
rzucalo w przegladarkach obrazkow i karta glupiala po resecie,
jesli zbyt krotko trzymalem guzik (jakies glupie znaczki migajace
na ekranie, ratowal nowy reset tylko).
Zaczynalo sie dopiero pod Windows 3.11 (pod 3.1 bylo troche lepiej).
Bardzo trudno bylo dobrac rozsadne parametry pracy w trybie
800x600x16b. Obraz sie rozjezdzal albo pod Dos albo pod Windows.
Byly klopoty z paskami przewijania. Nacisniecie takowego powodowalo
wywalenie sie myszki, albo efekt 'Drag Lock' - myszka naciskala
wszystko jak glupia, tak jakby trzymac nacisniety lewy klawisz.
Byc moze sterowniki dostarczane teraz na plytce sa lepsze, tamte
byly kiepawe. Czeste bledy ochrony, np. przy drukowaniu (konflikt
ze sterownikiem - HP).
Windows 3.11 American gubilo myszke, gdy komputer sie budzil.
(Myszka byla Geniusa, ale probowalem tez z mysza Microsoftu,
bylo nawet gorzej).
Zamienilem to cudo na identyczne, tyle ze Diamonda. Duzo milsze
wrazenie, w dodatku ok. +10 na Wintachu. Zauwazalnie szybsze.
I tylko 30 PLN doplaty.
Bledy ochrony znikly. Jedyne, co mnie niepokoi, to fakt, ze obraz
czasem zniknie, np po zmianie parametrow wyswietlania. Nie wiem,
jak temu zaradzic, ale zdarza sie to b.rzadko.

Yours DW. (wrobldob_at_ii.uj.edu.pl)