Re: Dysk Seagate

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sun 09 Jun 1996 - 20:51:55 MET DST

> : btw. czy ktos sie moze zastanawial, co wlasciwie robi ndd? bo jesli
> : odczytuje po kolei dane z dysku (chodzi o test powierzchni dysku) to mi
> : wychodzi, ze moj caviarek 2.6 ma transfer w okolicach 7mb/s (wielkosc
> : partycji/czas operacji). jesli tak, to co w takim razie pokazuje sysinfo i
> : inne cuda? :)
>
> 2.6GB? to raczej faktycznie ma 7MB/s. A sysinfo... No coz moze za krotkie
> bloki, moze jakies interakcje ze smartdrv... Zopacz sobie wynik
> copy plik nul /b

tak, 2.6gb. naprawde mniej wiecej tyle wychodzi jak sie wezmie pod uwage
czas testowania ndd i wielkosc partycji. coz smartdrive moglby zmienic przy
ciaglym odczycie bloku wielkosci partycji? z doswiadczenia wiem, ze w takich
sytuacjach dzialanie cache dyskowego daje raczej odwrotne rezultaty. coby /b
plik daje podobne wyniki jak sie zestawi do kupy dwa takie dyski (przy
jednym glowice strasznie lataja jak sie z partycji na partycje przerzuca
wiec nie jestem przekonany o wiarygodnosci takich testow).
karpio

ps. jest juz caviarek 3.1gb