Re: Mikrofon

Autor: Piotr Pekala (ppekala_at_iflx.physd.amu.edu.pl)
Data: Sat 08 Jun 1996 - 17:03:29 MET DST

On Sat, 8 Jun 1996, Grzegorz Szyszlo wrote:

> Hej. mam pytanko. Jaki najlepszy bylby mikrofon do karty dzwiekowej ?
> taki w rozsadnej cenie oczywiscie :)
>
> moze nie na temat, ale nie ma grupy elektronicznej. dobra, ciagne to dalej.
>
> slyszlalem ze mikrofony pojemnosciowe maja b.dobre parametry przy
> nizszej cenie. ale one sa jakos inaczej zasilane i do karty dzwiekowej
> nie da sie podlaczyc. moze ktos z was ma jednak jakis schemacik zeby
> sie dalo ?

Mikrofony pojemnosciowe, w przeciwienstwie do wiekszosci innych,
powszechnie stosowanych WYMAGAJA zasilania z 2 powodow. Po pierwsze
membrana musi byc spolaryzowana i po drugie konieczny jest przedwzmacniacz
aby uzyskac odpowiednia wartosc syganlu uzytecznego.
Chetnie uslysze o mikrofonach pojemnosciowych (stosowanych najczesciej do
pomiarow cisnienia akustycznego) nie wymagajacych zasilania :)

pozdrawiam,

 Piotr Pekala