WARPed Linux :-)

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Mon 03 Jun 1996 - 19:01:00 MET DST

On Mon, 3 Jun 1996 14:40:51 +0200 Romuald Zylla wrote:

[...]
>Byc moze umknelo to mojej uwadze. Dlaczego ty "propagator i piewca"
>OS/2 nagle doinstalowales sobie Linuxa.
>Czy jest cos co chodzi "pod" Linuxem a nie chodzi pod OS/2/Warp/....??

jestem bardziej "krytykantem i wrogiem" windoze niz "propagatorem
i piewca OS/2". Nie mam nic przeciwko zadnemu DOBREMU systemowi
operacyjnemu. (gdyby mnie bylo na to stac postawilbym sobie piekny
server na AIX'ie)
   Linux'a zainstalowalem zeby powiekszyc swoja wiedze o unixach,
to po pierwsze, a po drugie - pisalem troche aplikacji interaktywnych
do www, i okazalo sie ze portingi shell'i i innych narzedzi unixowych
na os/2 nie sa idealne, przez co czasem zdarzalo sie ze jakis CGI
chodzacy pod WARPem - po przerzuceniu na docelowy host (z linuxem)
przestawal chodzic. Poniewaz testowanie CGI na hoscie wlaczonym
do internetu jest czynnoscia dosc delikatna (jestem jedynym
uzytkownikiem RMnet'u, ktoremu staff pozwolil na posiadanie wlasnej
kartoteki cgi-bin) wiec wolalem przeprowadzac te proby w calosci
u mnie w loopback'u.
   Pozatym - jest jeszcze jedna zasadnicza roznica miedzy Linuxem
a WARPem - Linux to multiuser system, wiec jezeli ktos ma zamiar
ktoregos dnia zajac sie administrowaniem hostu w internecie to
WARP mu nie wystarczy - z wieloma zagadnieniami nie ma szans
sie zapoznac na systemie dla jednego uzytkownika.

Grego