Re: procesory amd 5x86

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Mon 03 Jun 1996 - 13:27:21 MET DST

On Mon, 3 Jun 1996 08:56:55 +0200 Marek Michalkiewicz wrote:

>Program PC-CONFIG 7.27 (akurat taki mialem pod reka) stwierdza ze procesor
>ma 16kb cache (choc nie bardzo wiem czy da sie to programowo stwierdzic,
>moze po prostu uzywa cpuid i wie ze dany procesor ma tyle i tyle cache;
>z drugiej strony program jest chyba zbyt stary by wiedzial o amd 5x86).

da sie, da sie, i to nawet dosc prosto - nie trzeba do tego assemblera.
Wystarczy napisac petle ktora sie wykonuje kilkakrotnie (sekwencyjnie)
na danych o wielkosci 1kB, 2kB, 4kB etc i mierzyc czas jej wykonania.
Jesli czas wykonania w przeliczeniu na 1 bajt spadnie - oznacza to,
ze tablica przestala sie miescic w cache'u i w ten sposob okreslimy
wielkosc cache'a przeznaczonego na dane.

To tylko piewrwsze przyblizenie, bo napisac taki programik jest troche
trudniej jesli bierzemy pod uwage ze niektore procesory maja rozdzielony
a niektore wspolny cache dla danych i rozkazow. Ale i z tym mozna sobie
rzecz jasna poradzic. Oczywiscie: pod DOS'em. Zrobic takie cos w systemie
wielozadaniowym z wywlaszczaniem jest rzecz jasna sporo trudniej.

Grego