Re: Pytanie o tworzenie partycji

Autor: Piotr Pekala (ppekala_at_iflx.physd.amu.edu.pl)
Data: Mon 03 Jun 1996 - 12:54:10 MET DST

On Mon, 3 Jun 1996, Miroslaw Nawloka wrote:

> Czesc!!
> Niedawno kupilem nowy twardy dysk i w zwiazku z tym mam pytanie.
> Jakim programem najlepiej utworzyc partycje jesli jedna z nich
> ma byc pod Linux'a a druga pod OS/2.

Moim zdaniem najlepiej uzyc do tego celu fdisk-a z Linux-a wpisujac w
odpowiednie miejsce tablicy partycji odpowiedni typ systemu plikow
(najlepiej uzyc HPFS). Korzystalem z takiej konfiguracji dlugo i bez
zadnych problemow. Z dokumentacji Linux-a wynika, ze mozna tez 'podpiac'
jego partycje do Boot Menager-a z OS/2. Jednak tego rozwiazania nie
sprawdzalem, skoro poprzednie funkcjonowalo bezblednie...

pozdrawiam,
            Piotr Pekala