Re: procesory amd 5x86

Autor: Marek Michalkiewicz (marekm_at_smoczek.t19.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 03 Jun 1996 - 03:29:13 MET DST

Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl) wrote:
: czy 160MHz (stad roznica w wydajnosci w porownaniu z innymi dx4). wersja adz
: ma 8kb wewnetrznego cache, wersja adw ma 16kb wewnetrznego cache. obie
: wersja mozna podkrecic do 150/160MHz, z tym, ze adw trudniej (wiecej
: tranzystorow w srodku). po podkreceniu procesory zwykle pracuja poprawnie,

Hmm, wydawalo mi sie ze obie wersje maja 16kb cache, tylko adz ma obudowe
ceramiczna lepiej odprowadzajaca cieplo (przy 133MHz nie wymaga radiatora).

U mnie adz przy 160MHz (prawidlowo chlodzony) dziala na razie bez zarzutu
(zamiast mini wentylatorka ktory troche pochodzi i w koncu sie zatrze -
wlasnej roboty solidny kawal radiatora, oczywiscie z pasta silikonowa).
Ciekawe ze grzeje sie - choc nie parzy - pod DOS a jest niemal zupelnie
zimny pod Linuxem (czyzby instrukcja HLT az tak zmniejszala pobor mocy?).

Program PC-CONFIG 7.27 (akurat taki mialem pod reka) stwierdza ze procesor
ma 16kb cache (choc nie bardzo wiem czy da sie to programowo stwierdzic,
moze po prostu uzywa cpuid i wie ze dany procesor ma tyle i tyle cache;
z drugiej strony program jest chyba zbyt stary by wiedzial o amd 5x86).

Marek