Re: WIN NT contra OS/2

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Sat 01 Jun 1996 - 19:11:25 MET DST

Jacek Nogala (jacekn_at_msp.waw.pl) wrote:
: Jarek Lis wrote:
: > To chyba jednak potrafisz ocenic. NT spokojnie sobie radzi Novelami -
: > wypiera je z rynku w tempie straszliwym, niestety....
:
: Moglbys to odrobine uzasadnic? Pracuje w firmie, ktora jest dystrybutorem zarowno Novella jak i Microsoft. W
: Novellu nasz udzial w rynku jest taki sobie a w MS bardzo duzy. Jednak w sprzedazach nie widac nic, co dawaloby
: jakiekolwiek podstawy do podobnych oszacowan: NetWare sprzedaje sie swietnie, a NT sladowo.

Polski rynek - siec dla przedsiebiorstwa oznacza 'faktury, magazyn,
kadry/place" a te zwykle chodza pod Dosem, z czym z kolei lepiej dziala
Novell. Sam tez chetniej klade Novela - wiem, ze w jakims tam typowo
potrzebnym zakresie bedzie dzialal. O NT tego nie powiem, bo nie wiem.

A na swiecie - zapytaj sie dostawcow, ile sprzedali odpowiednich pakietow
rok temu, dwa lata temu, etc. Swiat przechodzi na NT, kosztem Novela.
Poczytaj sobie ogloszenia typu 'z powodu zainstalowania NT sprzedamy
Novela", czy pytania "mam CNE z wersji 3.x, czy warto robic uprawnienia
na 4.x? Moj pracodawca przechodzi na NT, a inni chyba tez"

P.S. IMHO, NT potencjalnie daje wiecej mozliwosci pod katem typowego biura.
  Jakies faxservery, remote offices, teraz www server, SQL server -
  to juz w wersji NT zaczyna byc bogatsze. Gdyby jeszcze mialo inne zalety,
  i dobrze chodzilo.

: Z tego co slyszalem na swiecie rzeczywiscie jest duza DYNAMIKA wzrostu sprzedazy NT, ale to chyba troche jak z
: tymi traktorami w przemowieniu Gomulki: od czasow krola Cwieczka zanotowalismy olbrzymi wzrost traktorow / ha
: (wybacz, ale cytat jest bardzo luzny).

Ta "duza dynamika" oznacza bodajze, ze juz teraz jest wiecej NT niz Noveli.
A dwa lata temu nie bylo ich prawie wcale.

P.S2.Jakosci produktow nie porownywalem...

Jarek.