Re: Karty graficzne S3

Autor: Piotr Frydrych (Piotr.Frydrych_at_p123.f84.n480.z2.fidonet.org)
Data: Thu 30 May 1996 - 22:54:02 MET DST

Hi ALL!

29 May 96 09:00, Jacek Osiecki => All:
 JO> glownym chipem). Osobiscie bardzo polecam karty SPEA, MIRO, natomiast
 JO> stanowczo odradzam ExpertColora - ten ma bardzo cienkie osiagi ,,,

Wcale nie prawda. Jest to uzaleznione przede wszystkim od procesora na karcie a
nie od producenta karty. Karta ExpertColor oparta o chip S3 868 jest mniej
wiecej tak samo szybka jak inne karty z tym procesorem. Wazna jest tylko
szybkosc pamieci na karcie (chociaz 50 - 70 ns nie ma w praktyce wiekszego
znaczenia) - glownie zas to czy karta posiada pamiec DRAM, EDO DRAM lub VRAM
decyduje o jej szybkosci.

[...]
 JO> Jesli chodzi o karte muzyczna, to chyba w zupelnosci wystarczy Ci
 JO> SB16 Vibra - jest o cala klase lepsza od przeroznych mutantow
 JO> kompatybilnych z SBPro i WSS (unikaj takich kart - bardzo ciezko je
 JO> potem sprzedac ...). Ja wlasnie wywalilem jedna z takich kart i
 JO> kupilem Vibre - wszystko ja rozpoznaje jako SB16, caly oryginalny soft
 JO> pod SB16 myka jak zloto ...

SB16 i Vibra 16 to dokladnie jedna i ta sama karta, tylko sprzedawana pod innym
szyldem.

                            Piotr Frydrych