Re: Karty graficzne S3

Autor: Jacek Osiecki (joshua2_at_rexio.uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 29 May 1996 - 09:00:54 MET DST

On Tue, 28 May 1996 13:20:47 GMT, Michal Wisniewski <misiek_at_hetman.iis.pw.edu.pl> wrote:

>Jeszcze jedno malutkie pytanko: czy moglbys mi polecic jakis w miare
>niedrogi, ale rozwojowy zestaw: plyta glowna (najlepiej Triton II) i
>karta graficzna (pewnie S3 Trio?).

   No coz ... mysle, ze Trio64V+ (ew. zwykle Trio64) byloby niezlym rozwiazaniem,
ale jedna uwaga: Uwazaj na producenta! Tu (niestety) nie placi sie za nazwe firmy,
tylko za jakosc innych podzespolow (poza glownym chipem). Osobiscie bardzo polecam
karty SPEA, MIRO, natomiast stanowczo odradzam ExpertColora - ten ma bardzo
cienkie osiagi ,,, Chociaz, jesli nie jestes wymagajacym grafikiem, a chcesz kupic
jakas niedroga grafike, to ExpertColor moze wystarczyc ... Jesli natomiast chodzi
o karte graficzna na przyszlosc, to polecam cos z S3 868 (albo 968, jesli Cie stac),
najlepiej z 2MB (V)RAM-u (256Color sux!). Tylko, oczywiscie uwazaj na karty z 868
marki 868 ;) - osobiscie natomiast polecam SPEA MIRAGE P-64V z 2MB DRAM-u.

   Jesli chodzi o karte muzyczna, to chyba w zupelnosci wystarczy Ci SB16 Vibra -
jest o cala klase lepsza od przeroznych mutantow kompatybilnych z SBPro i WSS
(unikaj takich kart - bardzo ciezko je potem sprzedac ...). Ja wlasnie wywalilem
jedna z takich kart i kupilem Vibre - wszystko ja rozpoznaje jako SB16, caly
oryginalny soft pod SB16 myka jak zloto ...

   Co do plyt glownych, to niestety nie znam konkretnych nazw modeli - ale kieruj
sie zasada, ze najlepiej szukac ASUSTEKa - chociaz ja sobie kupilem GIGABYTEa i
tez jestem z niego zadowolony (ale z Tritonem I - chyba ja sobie wymienie na
nowsza - jeszcze jedna korzysc z kupowania na gieldzie). O ile slyszalem, to nowy
GIGABYTE z Tritonem II tez jest cool ...

Powodzenia przy zakupach !

--
| Jacek Osiecki, ul. K.Jagiellonczyka 12, 31-704 Krakow 60 tel. (012)-434881|