Co si=?iso-8859-2?Q?=EA sta=B3o z rzetelno=9Cci=B9 firm

Autor: Mariusz Mroczkowski (Mariusz.Mroczkowski_at_p9.f54.n480.z2.fidonet.org)
Data: Tue 28 May 1996 - 18:40:05 MET DST

Hello Romuald!

26 May 96 14:03, Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Pola -> do All:

 RZLTUP> luki w wiedzy, wydawaloby sie podstawowej. Na przyklad dyskietki
 RZLTUP> 3 1/2 cala Czy potrafisz zaformatowc dyskietke 1.44 (czyli HD)
 RZLTUP> na 720 KB ?? Sa przeciez jescze komputery, ktore nie czytaja
 RZLTUP> 1.44 MB i jedyna metoda przenoszenia danych jest
 RZLTUP> posrednictwo dyskietki 720 KB, ktora kazdy PECET z napedem 1.44
 RZLTUP> przeczyta.

He, he... Sorry, ale taki j/w przykład kojarzy mi się nieodparcie z
uzytkownikiem linux'a :) Ten jak czegos nie wie (nie pamieta), a nie ma
dociagnietych man'ow, doc'ow czy faq'ow, to lezy...
Cała idea "przyjazności" programów m/in w koncu polega na tym by user nie
musiał sobie obciazac pamieci roznymi smieciami w rodzaju: "uzyj switch'e
-K:273 /T:312 +B11" jesli chce uzyskac pozadany rezultat.
Sam uzywam kilku programow formatujacych wlacznie z 2MGUI (2060kB on 1.44) i
oczywiscie nie pamietam odpowiednich zaklec do wszystkich programow i formatow.
Od tego mam batcha ktory wyswietla odpowiednie menu, a w sytuacji "u obcych" -
zwykle switch /? rozwiązuje problem. W windozie po prostu wybierasz z menu
"format", a nastepnie zadana pojemnosc.
Do umiejetnosci poslugiwania sie sprzetem/programem wchodzi takze umiejetnosc
korzystania z podpowiedzi czy menu, a nie zasmiecanie sobie mozgu tabelami
kodow i switch'y (z reguły odmiennych w roznych programach).

BTW: Nie mam zastrzezen co do merituum, ale do uzytego przykladu. :)

            Pozdrowienia!
               Mariusz -=maVox=-