Re: Genoa Audioblitz

Autor: Jacek Osiecki (joshua2_at_rexio.uci.agh.edu.pl)
Data: Mon 27 May 1996 - 11:18:33 MET DST

On Wed, 22 May 96 22:03:03 +0200, Piotr Frydrych <Piotr.Frydrych_at_p123.f84.n480.z2.fidonet.org> wrote:

>21 May 96 09:05, Jacek Osiecki => All:

[opis mojego problemu z karta w/w "muzyczna" (brzeczenie itp)]

> Prawdopodobnie Twoja plyta glowna jest sredniej jakosci :(

   Chyba jednak nie - zmienilem karte na SB 16 Vibra i na tym sie skonczyly
moje problemy z dzwiekiem ... tak pod DOS-em jak i obydwiema windozami.
Uffff - Coz za ulga, ze sie pozbylem tego badziewia ;)
   A tak przy okazji - mala refleksja (a raczej kilka):

1. Zauwazylem, ze wszystkie produkty firmy GENOA maja obrzydliwe programy
   instalacyjne - nie wygladaja wprawdzie zle, ale maja wiecej pluskiew
   nawet od moich programikow (hehe) - Niech tylko ktos sprobuje wybrac inny
   sposob instalacji niz domyslny - lepiej nie mowic co sie dzieje :)

2. Mam takie pytanie odnosnie fliperow na PC - mianowicie, zauwazylem, ze
   bardzo wiele kart "kompatybilnych z SBPro" itp. wyklada sie na tego typu
   programach - a raczej nie wyklada sie, ale gra jak SoundBlaster z probko-
   waniem 1 kHz ;). Mysle, ze jest to jakas cecha formatu muzyki *.PSM, ktory
   producenci fliperow doslownie uwielbiaja ... czy ktos wie, dlaczego?

3. Odnosnie poprzedniego punktu - moj SB16 Vibra dziala slicznie, sterowniki
   chodza cudownie, ale z demem EXTREME PINBALL karta zachowuje sie dosc
   dziwnie ... przy ustawieniu dzwieku na SB16 po ok. dwoch minutach gry
   (zawsze tyle samo czasu mija) gra sie wyklada, QEMM zas rzuca pytanie
   "(T)erminate or (R)eboot ?" i ... zawiesza maszyne. Zdziwilo mnie to o tyle,
   ze nastepuje to bez jakiegos wyraznego powodu (hmmm). Aha, po
   ustawieniu muzyki na SoundBlaster Clone wszystko gra :-O.

4. Przy kupnie mojej karty muzycznej dostalem tylko sterowniki do Windoze95
   (zreszta niemieckie, musialem u pirata skopiowac angielskie). Sterowniki
   do DOS-a i Win 3.1 PL wzialem z CD-ROMu CHIPa ze sterownikami.
   Pozostal jeden problem: nie mam zadnych utilsow pod DOS-a, przy czym naj-
   bardziej mi doskwiera brak miksera (naprawde potrafi wqrzyc). Czy ktos mi
   moze powie ile dyskietek zajmuje oprogramowanie DOSowe do SB16 ? A moze
   by mi jakos to przeslal ?

5. Ostatnio (no, rowniez wczesniej) sporo na tej liscie glosow o Windoze95.
   Sa pozytywne (malutko) i negatywne (a jakze ;) ). Nie kocham M$, ale w
   porownaniu z Win 3.1x M$ zrobil duzy postep (do przodu) przynajmniej w
   jednej kwestii: Dzwieku. Osobiscie nie widzialem (slyszalem tylko
   jakies legendy) takiej osoby, ktora by pod Win 3.1 uruchomila dzwiek przy
   jakichkolwiek sterownikach karty graficznej i muzycznej innych niz tych
   z dyskietek Windows. Jesli pod Win 3.1 uruchomilo sie jakikolwiek programik
   dosowy, to chocby chodzil w tle, o dzwieku w aplikacjach czysto Windowsowych
   mozna bylo zapomniec (nie mowiac juz w ogole o dzwieku w sesji DOS-a).
   Zainstalowalem sobie Windwoze 95 i ... cudo! (jesli chodzi o dzwiek).
   Puscilem sobie sporego WAVa z muzyka, uruchomilem sesje DOS-a, i wszystko
   dzialalo jak trzeba! Wylaczylem WAVa, uruchomilem w sesji DOS-a Duke'a 3D
   i dzialal jak zloto (no, troche dluzej sie ladowal, ale potem szlo extra).

6. A, jeszcze jedno: ci, ktorzy bronia Win'95 czesto mowia o interface
   uzytkownika: ze fajny, wydajny, i w ogole ladny. Przyznam, zly to on nie
   jest, ale jesli ktos chce zobaczyc na prawde CUDOWNY interface, to polecam
   mu Kai's Power Tools - w 1.0 bylo niezle, 2.0 mnie po prostu zagielo
   (minute patrzylem w ekran z rozdziawiona geba) - jest wersja 3.0, ale boje
   sie ja instalowac ;-).

7. No to chyba wystarczy - sorry za przydlugi mail, ale nie mialem czasu
   wczesniej i jakos mi sie te refleksje nazbieraly ;)

Milego dnia (i nocy ;) ) !!

--
| Jacek Osiecki, ul. K.Jagiellonczyka 12, 31-704 Krakow 60 tel. (012)-434881|