Re: A jednak sie kreci...

Autor: Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Sat 25 May 1996 - 10:17:57 MET DST

>ok, kurde juz od jakiegos miesiaca nosze sie z zamiarem napisania
>krotkiego programiku dla tych wszystkich, co polskie czcionki pisza....
>Moze uda mi sie wreszcie w tym tygodniu. Jak napisze, sendne, niech
>tylko kto powie gdzie. Znaczy sie program konwertujacy (pod windoze)
>standard 1250 (win) na czyste ascii. Literkom polskim obetnie ogonki,
>znaczki specjalne zmieni na spacje albo co i po krzyku. OKIE?
>*** IRC : nathan | Michal R. Hoffmann ***

zycze powodzenia; ale ....
nie jest problemem zrobienie konwersji z jednych polskich na inne polskie
ale zrobienie tak zeby program mailowy czytajac bezposrednio z kanalu
np z modemu juz na ekranie pokazywal wlasciwe znaczki.

Konwersja na pliku pocztowym a potem dopiero uruchomienie programu
pocztowego to pomysl raczej do kitu.

Gdyby mozna bylo zrobic rodzaj UNIXowego pipe, ktory by siedzial
miedzy modemem a programem pocztowym to bylby ideal.

Dla Windows trzeba by zrobic rozpoznawanie z naglowka maila
napisu iso-8859-1 (czyli Unixowe latin 1) i zamiane na ANSI1250
Jesli w naglowku brak informacji o kodzie to trzebaby kody "gorne ASCII"
zostawic jakie sa.

W DOSie moznaby zrobic rezydenta, ktory sledzil by pojawienie sie
napisu o sposobie kodowania (iso-8859-1, ASCII-7 itp. jest tylko kilka
rodzajow tej informacji) i dla napotkanych bajtow dokonywal podmiany.
Oczywiscie problemem by byla transmisja plikow binarnych. to wszelkie
podmiany bylyby zabojcze.

Ale najistotniejsze jest aby "quoted printable" czyli chyba ciagi znakow
typu

byly zamienionez kodow HEX na litery. Nawet jesli to bedzie bez translacji
to juz bedzie duzy sukces.
Mnie, abyc moze i wiekszosci listowiczow nie wq...ja polskie litery
napisane wedlug innego niz moj standardu.
Interpretacja tekstu z krzaczkiem zamiast polskiej litery
lub litery bez ogonka wymaga mniej wiecej tyle samo uwagi na zrozumienie
tekstu. Natomiast > > Ja te=BF widz=EA i ..... itd jest BARDZO
wq...jace.

Pozdrawiam i przepraszam za dlugosc tego tekstu i za to
ze jest nie o wyzszosci Toshiba x6 nad Philipsem x5 :-) ale jest sobota....
i WIDZEW wygral z LEGIA 2:1
=========== Informatyka to nauka eksperymentalna ===========