Pady windoze [Bylo: TRANSCRIPT FOR IBM OS/2]

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Mon 20 May 1996 - 19:23:23 MET DST

On Mon, 20 May 1996 17:05:18 +0200 Lukasz Zeligowski wrote:

>Prosty programik w Delphi - wyklada totalnie:

[...]
>I nic... - niby chodzi, ale nie chodzi... przynajmniej u mnie - Win95
>zwisl, a gdy chcialem zamknac ten program (Ctr-Alt-Del i zakoncz zadanie)
>to owszem zglaszal, ze zamknie i ... nie zamykal.

w powyzszym przykladzie oblozylbym wina po rowno - M$ i Borlanda.
A bardziej ogolnie: podstawowa funkcja systemu operacyjnego godnego tego
miana jest ochrona obszarow pamieci innych aplikacji (i samego systemu)
przed dostepem do nich ze zle napisanej (niechcacy [tzw. buraki] lub umyslnie)
aplikacji.
Jedno z amerykanskich niezaleznych laboratoriow opisalo ostatnio dosc
ciekawe doswiadczenie: napisali programik ktory usilowal dostawac sie
do obszarow pamieci nieprzydzielonej mu (przelatywal caly obszar adresowy)
[po zapisie (jesli sie udal) odtwarzal poprzednia wartosc].
Ilosc hit'ow (udanych zapisow w obszary ktore powinny byc niedostepne)
w przypadku w95 byla o rzad wielkosci wieksza niz w przyp OS/2 WARP.
(Trzeba jednak przyznac, ze WARP wypadl gorzej od popularnych unixow
i od windows NT - aczkolwiek sa to systemy zupelnie innej klasy,
bo multiuser, a OS/2 LAN Server ani WARP Server nie byl probowany)

>System Operacyjny Win95 - Microsoft - i zobaczysz wszystko inaczej!

zobaczylem wszystko inaczej
^
sobaczylem po staremu
^