Re: Maly linux na duzym dysku

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_hq.pm.waw.pl)
Data: Mon 20 May 1996 - 08:43:47 MET DST

JrWiktor - Bruner (bruner_at_uci.agh.edu.pl) wrote:
: On Fri, 17 May 1996, PC user wrote:
: > Podczas uruchamania minilinux-a za pomoca loadlin z C:\LINUX pojawia
: > sie komunikat o zbyt duzej liczbie glowic dysku, potem jest jeszcze
: > kilka komunikatow i w efekcie linux nie startuje.
: > Czy moglby mi ktos jednym zdaniu powiedziec co zrobic lub gdzie szukac
: > co zrobic.

Ktora to wersja Linuxa? Najlepiej uzyc >=1.2.13, nie ma takich
problemow. Przypuszczam, ze w czasach wspolczesnych Twojej wersji
(mowie oczywiscie o kernelu, a nie o dystrybucji) nie bylo jeszcze LBA
w PCtach.

: To moze byc zwiazane z LBA. Jesli masz dysk o pojemnosci powyzej 512 MB i
: uzywasz LBA (nie wiem jak sie to ma z LARGE), to Linux nie moze podlaczyc
: powyzej 1024 sektora, czy jakos tam.

To jakis inny problem. Przy LBA dysk nie wystaje za 1024 cylinder
(oczywiscie). Linux w wersji majacej max. 1 rok powinien dzialac bez
problemu. Gorzej, jesli uzywa sie magicznych programow oszukujacych
BIOS (i DOS) w plycie bez LBA, bo Linux nie uzywa BIOSu do odczytu
dysku.

: Mam podzielony dysk 850 MB na cztery
: partycje: 512+128+128+52 MB. Z tego widze tylko dwie pierwsze pod
: linux'em. Pozostale nie pozwala mi podlaczyc, nawet tej ostatniej po
: przerobieniu jej na Linux'owa partycje (wszystkie sa BIG DOS ;-) nie lubie
: EXT-DOS). Moze gdybym mial EXT-DOS, to widzial by poprawnie, a tak to
: teraz wyglada tak: /dev/hdc1 /dev/hdc2 /dev/hdc3 (nie widzi) /dev/hdc4
: (tez nie widzi). Jesli jest jedna BIG DOS i pozostale EXT-DOS, to sprawa
: ma sie tak: /dev/hdc1 /dev/hdc5 /dev/hdc6 /dev/hdc7. Moze troche nie na
: temat, a moze trafilem...

Moze brak LBA+program do oszukiwania dysku? To moze byc przyczyna. Ew.
czy linuxowy fdisk takze widzi te partycje i nie krzyczy na sprawdzanie
spojnosci tablicy partycji?

--
Greetings,
                                                KHC