Re: Lamanie roznych zabezpieczen

Autor: Jan Rychter (jwr_at_ringworld.univ.waw.pl)
Data: Fri 17 May 1996 - 10:17:44 MET DST

borek_at_ii.uni.wroc.pl (Michal Borkowski):
> Krzysztof M. Obrzud (kobr_rmf_at_bci.krakow.pl) wrote:
> : Sporo ostatnio czytalem na tej liscie o programach lamiacych rozne
> : zabezpieczenia: Worda, Zipa, RARa itd...
>
> : Ciekaw jestem jednak czy zlamano program Diskreet Nortona (z tego co
> : pamietam to kiedys nawet nie bylo go wolno wywozic poza stany - czyzby
> : byl az tak dobry?)
>
> Zlamano. Mozna na sieci znalezc opis, co pochrzanili przy zmianie
> hasla na 56 bitowy ciag. Wychodzi, ze tylko 32 bity sie zmieniaja,
> i mozna znalezc haslo w ciagu kilku dni.

  Zeby to jeszcze :-) Moj kolega (hej Grzesiu :)) juz ze 2-3 lata temu
poradzil sobie z diskreetem. Bez jakichs wiekszych klopotow (pare dni
na odkrycie jak naprawde zapisywane jest haslo). Potem juz nastepne
mozna bylo blyskawicznie.

pozdrawiam,
Jan Rychter
jwr_at_icm.edu.pl