Re: Jak zrobic siec bezprzewodowa...

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_vena.telbank.pl)
Data: Sat 18 May 1996 - 02:27:55 MET DST

Jan Rychter wrote:

> [...] Nie powinniscie miec polaczenia
> galwanicznego. W gre wchodzi swiatlowod z transceiverami.
>
> Jezeli ktos majacy wieksze niz ja pojecie o energetyce potrafi
> wyjasnic dlaczego, to zapraszam (pomijajac rzeczy oczywiste, tak jak
> te ze ich komputery moga byc zasilane z roznych faz).

Ja w firmie mam rozne galezie sieci zasilane z roznych faz - normalny
rozdzial trzech faz tak, aby byly mniej wiecej rowno obciazone.
Tylko ze:

1. Instalacja jest trojprzewodowa.
2. Oczywiscie wszystkie komputery maja taki sam potencjal ZERA ochronnego.
3. Instalacja jest wydzielona i zrobiona ma takich gniazdkach, zeby nie
   mozna w nie bylo wetknac np. czajnika czy termowentylatora.

I wlasnie o wspolny potencjal odniesienia, czyli zero tutaj chodzi. A
miedzy budynkami rzeczywiscie moze sie on bardzo roznic - z uwagi na
rozne rezystancje uziemienia i odleglosci od transformatorow WN.
Nie ma to nic wspolnego z fazami.

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_vena.telbank.pl