Re: PIOmode

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 17 May 1996 - 15:56:38 MET DST

Szymon Wilczynski (a2chwastr_at_sit.ae.krakow.pl) wrote:
: Czy moglby mi ktos objasnic dokladniej co to jest PIOmode?
: Wiem, ze jest to Programming Input Output mode i tyle.
: Mam kontroler na plycie GA-486 AMS i ma maxPIO 3.
: Czy jest to uwarunkowane elektronika czy softwarem BIOSu?
: Czy update BIOSu moze dac mi mozliwosc z korzystania z wyzszych trybow,
: czy poprostu sprzet juz wiecej nie wyciagnie?

Oprocz innych ciekwostek w wyzszych PIO, sprowadza sie to de facto do
czasu trwania transmisji pojedynczego slowa. Wyzsze tryby PIO robia to
szybciej, i dobrze zeby wspoldzialaly z dyskiem ktory nadazy. A numerek
PIO dysku stanowi pewna gwarancje, ze ze w danym trybie jeszcze nadazy.

OSiagalnosc danego trybu jest podyktowana przede wszystkim mozliwosciami
chipsetu (jesli kontruktor wiedzial, ze sa dyski ktore wymagaja czasu
1000ns, 800ns, 600ns, to niekoniecznie musial przewidziec mozliwosc
ustawienia 200ns...), troche jakoscia wykonania plyty (co z tego,
ze mozesz wlaczyc PIO4, jesli nie dziala z powodu odbic..) i
takze BIOS'em - mozliwosci moga byc, ale trzeba umiec je wlaczyc.

W Twoim konkretnym przypadku - trudno powiedziec. A w ogole masz
mozliwosc upgrade'u?

Jarek.