Re: Pytanie w sprawie GUS PnP Pro

Autor: Mariusz Studzinski (cecil_at_klio.umcs.lublin.pl)
Data: Mon 13 May 1996 - 14:16:55 MET DST

In article <Pine.SOL.3.91.960508113532.1419A-100000_at_roger05.elka.pg.gda.pl> /Lukasz /Zeligowski <c55670lz_at_cs-boglab.elka.pg.gda.pl> writes:
>From: /Lukasz /Zeligowski <c55670lz_at_cs-boglab.elka.pg.gda.pl>
>Subject: Pytanie w sprawie GUS PnP Pro
>Date: Wed, 8 May 1996 11:47:15 +0200

>Hej.

>Wlasnie kupilem GUS PnP Pro i mam kilka problemow/pytan.

>1. Ktos napisal, ze jest on kompatybilny z MAX - ale np. C&C rozpoznaje
>go jako zwyklego gravisa (na MAX jest cisza) - czyli jak to jest z tymi
>kartami - czym sie roznia i co zrobic, zeby byly kompatybilne (jezeli to
>ma jakis sens)

GUS PnP jest kompatybilny z Maxem (chodzi tu dokladnie o CODEC Max'a) ale
normalnie GUS PnP przechodzi w tryb GUS Classic (bez wykorzystania CODEC'a).
Aby uaktywnic CODEC trzeba zciagnac sobie plik z ftp.pwr.wroc.pl, ktory sie
nazywa bodajze 'MAXmode.zip' albo jakos podobnie. Sa potem z tym jakies
problemy z uruchomieniem go ale mojemu kumplowi udalo sie to zrobic wiec
wiem, ze to dziala (sam mam na razie GUS CLassic)

>2. Kiedy GUS kozysta z probek z ROM, a kiedy z patches ladowanych z dysku

W windows jako default ustawiony jest tryb ladowania patchy z ROMu(nawet
jesli masz zainstalowana dodatkowa pamiec). Aby to zmienic trzeba zmienic
pare rzeczy w IW.INI oraz przekonwerterowac stare GUS-owe patche na nowy
format za pomoca programu GIPC (GIPC11.zip). Mozna nawet mieszac patche z
ROMu i RAMu. W DOSie natomiat (jesli masz pamiec) ladowane sa zwykle patche
z HD - tak jak w starym GUS'ie, chyba ze uruchomisz Megaem'a (Megaem na PnP
korzysta z patchy w ROM'ie)

>3. Mam w tej chwili 512 RAM, czy oplaca sie rozszerzyc do 2.5MB (sa tylko

Oplaca sie rozszerzyc bo:
-zmiesci Ci sie wiecej patchy
-krotkie kosci sa teraz tanie jak kartofle

>5. Jak dodawac wlasne ptache tj. jest midi + 3 *.pat - jak zrobic, zeby
>ladowal te *.pat zamiast zwyklych (lub ROM)?

Wlasne patche mozna dodac do pliku default.ini (w trybie GUS Classic) albo
do IW.ini (pod Win)

>6. Czytalem tez, ze GUS PnP ma nowe patches (inny format), ja tego nie
>zauwazylem - gdzie je znalezc?

Jak juz napisalem patche mozna skonwerterowac programem GIPC - mozna tez
zciagnac gotowe z ftp.pwr.wroc.pl

>7. Gdzie mozna znalesc jakies teksty o GUS PnP Pro - przede wszystkim o
>programowaniu efektow w RealTime

???