Re: Problemy z CD

Autor: Jaroslaw Lewandowski (lewandow_at_gumbeers.elka.pg.gda.pl)
Data: Wed 08 May 1996 - 16:05:59 MET DST

Andrzej Koszarek wrote:

> 1. Pod DOS'em po zmianie dyskietki znika mi CD-ROM widzi zawsze pusty katalog
> h:\\i\ czy jakos podobnie nie zalenie od CD-ROM'u
> 2. Pod OS/2 nie widzi zmiany dyskietki w FDD (pomaga parametr /CL:NONE ktory
> wylacza czujnik), oraz po wysunieciu szuflady sygnalizuje CD-ROM jako nie
> gotowy (nie wsuwa programowo szuflady).
>
> Mysle ze wina jest po "standardzie" ATAPI z ktorym nie jest SONY calkowicie
> zgodny.

Wydaje mi sie, ze nie jest to cecha tylko napedow CD firmy SONY. Przy mojej
konfiguracji (dosc przestarzalej)

486DLC40 (plyta UNI-386DX/486DLC), FDD 3.5", 5.25", CD AZTECH CDA 268-03I ZETA(2x),
HDD 540 Quantum, sterownik - zwykly IDE,

rowniez wystepuja problemy z kazdym zapisem na flopy, zapis zazwyczaj calkowicie
niszczy strukture logiczna dysku, ktory nadaje sie tylko do powtornego
formataowania. "Zazwyczaj", bo czasami uda sie zapisac i to z wiekszym
prawdopodobienstwem mniejsze pliki. Dodam, ze odczyt jest OK.
Problemy wystepuja TYLKO wtedy, gdy mam CD podlaczony do karty dzwiekowej (karta
dziwiekowa co dziwniejsze jest firmy AZTECH). W tej chwili radze sobie podlaczajac
wszystko do jednego sterownika dyskow. Niestety taka konfiguracja nie jest
odpowiednia dla OS/2, ktory nie dopuszcza dzielenia przerwan pomiedzy urzadzenia
(tu HDD i CD).

Podobnie jak koledzy, tez bylbym ciekaw rozwiazania problemu....

                                Pozdrowienia.

--
  _\|/_