Re: Szlifowanie Am486 DX/40

Autor: Michal Puczynski (mpuczyns_at_sweet-et2.iie.wsi.zgora.pl)
Data: Thu 09 May 1996 - 14:14:14 MET DST

> Zbyslaw Kanik wrote:
[ciah]

> [...]
> zwiazku z tym bylo troche reklamacji do producentow procesorow, a ci sprytnie uporali sie z
> problemem, wbudowujac w procesor mechanizm pracy tylko przy czestotliwosci nominalnej dla danego
> procesora. Dlatego tez nowszych procesorow nie mozna juz "podkrecac".
>
> Aby zwiekszyc czestotliwosc pracy jakiegos procesora trzeba miec wentylatorek i dobrze jest
> zastosowac jakas substancje pomiedzy procesor i radiator wiatraczka, aby zapewnic bardzo dobry
> kontakt wiatraczka z procesorem - mozna stosowac silicon.

  Wszystko sie zgadza, np. Intel 486DX4-100SL ma juz wspomniany
mechanizm. Przy taktowaniu 40Mhz (co powinno dac 120Mhz) uznaje, ze
to troche za duzo i ustawia cos co zmniejsza predkosc orientacyjnie do
75MHz, czego wybaczyc nie moge ....

** Michal Puczynski **
** WSI Zielona Gora **
** **
** E-Mail : mescator_at_cookie.iie.wsi.zgora.pl **
** mpuczyns_at_sweet.iie.wsi.zgora.pl **
** **
** Phone: (+48)(68)256009 **