Re: Szlifowanie Am486 DX/40

Autor: Arek Szachniewicz (Arek.Szachniewicz_at_paola.wroc.apk.net)
Data: Thu 09 May 1996 - 18:06:53 MET DST

Zbyslaw Kanik wrote:

> A czy ktos ma jakies blizsze doswiadczenia z podkrecaniem DX2-80 na
> 100MHz ?

Ja mam AMD 486 DX2 80Mhz. Probowalem go podkrecic na wiecej, tzn. na 100Mhz. Okazuje sie, ze
mojego sie nie da. Sprawa wyglada nastepujaco: kiedys byla mozliwosc podkrecania procesorow AMD
na czestotliwosci wieksze niz nominalne dla danego procesora. Jesli zrobilo sie to umiejetnie, to
wszystko bylo O.K, ale gdy chlodzenie bylo zbyt slabe, mozna bylo nawet spalic procesor. W
zwiazku z tym bylo troche reklamacji do producentow procesorow, a ci sprytnie uporali sie z
problemem, wbudowujac w procesor mechanizm pracy tylko przy czestotliwosci nominalnej dla danego
procesora. Dlatego tez nowszych procesorow nie mozna juz "podkrecac".

Aby zwiekszyc czestotliwosc pracy jakiegos procesora trzeba miec wentylatorek i dobrze jest
zastosowac jakas substancje pomiedzy procesor i radiator wiatraczka, aby zapewnic bardzo dobry
kontakt wiatraczka z procesorem - mozna stosowac silicon.

Z powazaniem Arkadiusz Szachniewicz: aszachni_at_asic.ict.prw.wroc.pl