Re: Pomiar czasu

Autor: Jerzy Tarasiuk (jt_at_fuw.edu.pl)
Data: Tue 07 May 1996 - 20:16:50 MET DST

A> Czy dysponujac standardowymi wejsciami PC (LPT, COM, GAME), mozna
A> mierzyc czas pomiedzy impulsami. Dokladniej chodzi mi o to ktore z tych
A> wejsc trzeba wybrac by pomiar ten byl wmiare niezalezny od zajetosci procesora
A> ( np. Windows). Impulsy wystepuja co 1-2 sekundy, czas trwania 0.05 sekundy,

COM ma kilka wejsc (DSR,DCD,CTS,RI,RxD) takich, ze zmiana stanu
na nich daje przerwanie (o ile sie je wlaczy), GAME chyba nie ma
zadnego, LPT ma jedno (ale za to z poziomem TTL, a nie +/-12V, co
prawda te napiecie na COM ma duza tolerancje, +3/-0 tez dziala).

Czy czas ma byc mierzony pomiedzy zboczami zaczynajacymi, czy
konczacymi impulsy? W drugim przypadku mozna wejsc w procedure
obslugi przerwania na poczatku impulsu i poczekac na koniec,
w ten sposob uniknie sie bledow spowodowanych opoznieniem
przerwania z powodu zajetosci procesora. Inny sposob na to,
to wykorzystac dwa wejscia, jedno po to, zeby aktywowac
procedure obslugi, drugie to moze byc RxD, zeby np. po 60us
od zbocza dostac sygnal break detect, albo dowolne, tylko
wtedy trzeba opozniac sygnal dodatkowa elektronika...

Pytanie jeszcze, jaka ma byc dokladnosc, mikro czy milisekundy?