Re: MINI SIEC

Autor: Jacek Kijewski (c55610jk_at_cs-boglab.elka.pg.gda.pl)
Data: Mon 29 Apr 1996 - 16:27:47 MET DST

On 25 Apr 1996, Blazej Binienda B wrote:

> Co przez to rozumiesz?Czy kabel w czasie burzy sie az tak elektryzuje?
> Jestem polaczony z kolega linka napowietrzna ok. 40m
> Podlaczamy ja tylko w czasie uzywania.
> Czy moze ona spowodowac uszkodzenie komputera?
> Jakie sa sposoby zabezpieczenia przed tym problemem?

 Roznica potencjalow, zwana powszechnie napieciem. Zwykle karty sieciowe
wytrzymuja cos kolo 100V przepiecia. Dobre (np 3Com) - do paruset. Karty
skretkowe - cos kolo kilowolta. A dobry piorun potrafi poslac ladny pik,
ktorego karty nie przezyja. Widzialem takie - stopnie wyjsciowe stopione
w kulke i ogolnie calosc lekko przydymiona. Reszta komputera ocalala, ale
dlaczego - to nie wiem...

           "Kazda dostatecznie zaawansowana technologia
            niczym szczegolnym nie rozni sie od magii"

           Jacek Kijewski, c55610jk_at_smokie.elka.pg.gda.pl