Re: progarmy na AT i starsze

Autor: Pawel PYK (pyk_at_ccagate.ari.ch)
Data: Sun 28 Apr 1996 - 19:41:37 MET DST

rafi_at_cyf-kr.edu.pl (Rafal Polonski) wrote:
>Czesc

>Znalazlem sie w sytuacji, ktora wymaga naprawde 'specow':
Odkad powyciagalem ze zlomu i porozdawalem ludziom kilka AT
jestem w podobnej sytuacji...
>Czy moglbyscie (kazdy po troche) podac najlepsze (najulubiensze)
>programy, uzytki gry itp. na komputer AT 286 lub Xt & Hercules.
Co do procesorow Textu to zdecydowanie WordPerfectP51 (na 286)
sensownie dziala jeszcze MSWord 5.5(286);
Kolega odpalal chyba wp51 i TeXa na XT, ja odpalalem tylko WP4.3
na ComPANie (ciekawe czy ktos jeszcze pamieta ta maszyne)
Arkusze: chyba 1.2.3 albo As Easy As
Pakiety: MSWorks 2 for dos;
CAD:Starsze wersje Autocada zadowalaja sie 286 (przydalby sie
koprocesor);
MegagaCAD jest mniej wybredny;
ORCAD na AT mozna zupelnie normalnie pracowac, podobie PADS
(starsza wersja).
286/1MB konfigurowalem dla Win 3.1 PL (ale nie 3.11) w celu
uzwania Writa (ktos w Niemczech potrzebowal okoazjonalnie pisac
po polsku), o dziwo Excell 4.0 tez dzialal (ale na 1MB koszmarnie
wolno)...
Pracowalem na XT z TP6.0 i kompilowalem spore programy (okolo
10tys liniii) dzialalo...
Gier mozna znalezc cale mnostwo

I tu ja mam pytanie: czy ktos nie widzial legalnego CD ze starymi
wersjami komercyjnego oprogramowania typu procesory textu,
arkusze, pakiety zintegrowane??

Mam cos podobnego z kompilatorami:
okolo 40 starych wersji kopilatorow Pascala, C, Basica...
uatrstwa Bolarland, Microsofta. Sa to praktycznie wszytskie
starsze wersje np od TP3.0 do TP.5.5. Zaznaczam ze jest to jak
najbardziej legalne, wydane przez duzego dystrybutora (kosztuje
toto 30 SFR/DM).

>Mam nadzieje, ze nie wymagam za wiele.
>
>dziekuje
>
>--