Re: Informace o SCSI

Autor: Adam Kubicki (mikee_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 26 Apr 1996 - 23:47:16 MET DST

Wojtek Piecek (wojtekp_at_tch.waw.pl) wrote:

: Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland napisal(-a) :
: >
: > A propos ulubionego tu UNIXA. Mam klopot ze "swoim" serverem:
: > przy probie logowania pisze:
: > Terminal is disabled -- see Account Administrator.
: >
: > Moj ROOT jest do poniedzialku na urlopie. Ja mam haslo ale nie wiem
: > co zmienic - poprawic. Z FTP i WWW mozna spokojnie wchodzic na ten
: > serwer. Jeden z "fachowcow" juz Downowal go kilka razy; to zdaje sie
: > pomaga ale tylko na jednorazowe wlaczenie sie z terminala, potem kolejni
: > klienci maja ten sam komunikat.
: > Unix to SCO Unix V 3.2
: >
: > Prosze tylko o konstruktywne rady ;-)

: Poszukaj pliku

: - -rw-r--r-- 1 root root 86 Jan 28 1994 /etc/securetty

: Sa w nim podane .... ale ale, czy to sie zdarza tylko dla roota czy dla
: userow rowniez? Jesli dla userow to cholera jedna wie, jesli dla roota to

sco jest opd tym wzgledem podobne do hpux 10.x (raz tylko widzialem sco i sobie
to chwale :) ). na hpux o dostepie do terminali decyduje /tcb/files/devassign
i /tcb/files/ttys, na tym sco na pewno byl /tcb, wiec moze to o te pliki
chodzi, zobacz man devassign, dosc porzadnie wytlumaczone jak to ustawic.
Jesli jestes tam wpisany, to sprawdz swoj "shadow" /tcb/files/u/username
(u to pierwsza litera username, a username to twoj username), tam
rowniez mozna zablokowac konto, komunikat jest wtedy podobny.

-adam
PS. niektore terminale (jak ttyd0p0 od dialupa) mozna w devassign ustawic, wiec
moze najpierw zobacz shadow'a