Re: banki pamieci karty (S)VGA

Autor: Slawomir Szylko (enigmei_at_zse.bydgoszcz.pl)
Data: Thu 25 Apr 1996 - 10:17:30 MET DST

> Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl) wrote:
> : >>: Mam 512kB Tidenta
> : >>: Odpalam rozdzielczosc 800*600*256 - 5eh, lub 640*480*256 - 5dh
> : >.: (przerwanie 10) pamiec rozpoczyna sie od adresu 0xa000,0x0000
> : >>: i jest to blok 65kB wiec moge wypelniac bezposrednio tylko czesc
> : >>: ekranu. JAK MOZNA ZMIENIC BANK (OKIENKO), CHODZIMI O ADRES PORTOW
> : >>: (EWENTUALNIE CO TRZEBA TAM WPISAC), ABY MOZNA WYPELNIAC DALSZA
> : >>: CZESC EKRANU

Wydawnictwo lupus wydalo ciekawa ksiazke na temat programowania kart
EGA , VGA i SVGA (tytulu dokladnie nie pamietam, ale bylo to cos
wlasnie w rodzaju "Programowanie kart graficznych EGA, VGA i SVGA)
w niej to wlasnie w dodatku mozna bylo znalezc jak przelaczac banki
na karcie SVGA w standardzie VESA. Zwracam sie z prosba do tych wszystkich
ktorzy juz programowali obsluge VESY, potrzebowal bym wlasnie procedurki
PUTIMAGE i GETIMAGE do tego standardu najlepiej dla rozdzielczosci 640x480
przy 256 (chociaz moze byc i dla wyzszej bo to sie nie wiele zmienia).
Jesli ich nie otrzymam w najblizszym czasie sam bede zmuszony je napisac,
wsumie nie trudno je napisac, ale wciaz brakuje mi czasu. Procedurki
naturalnie do trybu REAL MODE. W protekt jest znacznie latwiej zaadresowac
VESE, ale obsluzyc reszte w protekt to juz nie jest takie ciekawe - brak
literatury na ten temat na polskim rynku.

 pozdrawiam
   Enigmei

|  Slawomir Szylko (Bydgoszcz, Polska)                                 |
|  E-mail: Enigmei_at_ZSE.Bydgoszcz.PL                                    |
|     IRC: Enigmei                                                     |