Re: Procesor Cyrix 686 120mHZ

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Wed 24 Apr 1996 - 13:16:22 MET DST

Piotr Goral napisal (-a) :
> Mam pytanko czy ktos uzywa tego cuda? (Cyrix 686 - w szczegolnosci
> 120 Mhz) - bo ja sie zastanawiam nad zakupieniem tego - z jaka plyta bedzie
> toto chodzic okee? Czy na Gigabyte dla pentium toto obsluzy - aha i jakie
> sa rzezywiste osiagi tego procesora? - jakie sa z nim problemy? czy dziala
> na nim linux/freeBSD etc...
Na pewno chodzi z plytami ASUSa na Tritonie I i II(P55T4XE, P55TP4N i
P55T2P4) i to dosc stabilnie i szybko. Jeden warunek, BIOS musi byc z tego
roku i to najlepiej jak najnowszy. Jesli chodzi o wydajnosc to w aplikacjach
nie wymagajacych koprocesora jest o okolo 25% szybszy od Pentium przy tej
samej czestotliwosci zegara (Cx6x86-120MHz=>iP-150) ale jednostka
zmiennopozycyjna jest wolniejsza (iP-90MHz=>Cx6x86-120MHz!!!).
Linux dziala na Cyrixie (120MHz+ASUS P55TP4N).
> PS.
> aha wiem ze sa 120 wykonane w 5 czy 6 mikro m i w duzo bardziej upakowanej
> technologi - jak je rozpoznac wzrokowo (tzn. poprzez napisy na obudowie, a
> nie supermikroskop :) - aha i czy jak ustawie sobie na plycie 66Mhz to on
> pojdzie na 133 Mhz i sie nie przegrzeje (tak jak to mozna z innymi procesoprami)?
Chyba raczej 0.5 um (w techologii 5 um bylby wielkosci plyty glownej :)
Jaki to Cyrix mozna odzczytac tylko z obudowy procesora (czarna farba
"namalowane" Cyrix 6x86-150+ GP 120MHz na zlconej "blaszce"). 120 daje sie
pedzic na 133MHz ale trzeba uwazac zeby proceor z regulatorem napiecia nie
odparowaly z plyty (6x86 nawet na nominalnej predkosci daje ostro zaru).
Radze kupowac 6x86 tylko z oryginalnym radiatorem i wentylatorkiem Cyrixa
(tak, tak!!!) poniewaz jest on sluszniejszych rozmiarow i ma pozadny i
wydajny cooler na lozyskach kolkowych.
> PS2. Czy warto?
Mysle, ze jak troche spadnie cena i poprawia strukture, co by sie mniej
grzal,to warto.

Piotrek
piotrs_at_tch.waw.pl