Re: Blad HIMEM

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 22 Apr 1996 - 19:04:35 MET DST

pawel_at_ibbrain.ibb.waw.pl (Pawel Golik) wrote:
>Mialem kiedys podobny objaw - bledy przy ladowaniu HIMEM, a nawet jak
>przechodzilo, to Windoze (3.11) wywalal sie z GPF na co wiekszych aplikacjach.
>Pomoglo dodanie paru Wait State w Setupie. Pogrzeb w CMOSie, pododawaj
>gdzieniegdzie WS (metoda prob i bledow), pobaw sie z parametrami typu RAM
>refresh itp. (zalezy od konkretnego BIOSa). MOze pojdzie, jak nie to kosc do
>wymiany.
> Poz.
> Pawel

Moj znajomy mial podobny objaw. przyniosl mi komputer do "przabadania".
tez wywalal mu sie himem, a co ciekawe przy sprawdzaniu pamieci zawsze
pokazywal blad dokladnie w tym samym miejscu. nawet go nie raporotowal, po
prostu wieszal sie.
  no coz. ram pewnie rypniety. ale na wszelki wypadek wlozylem swoj (inna
wielkosc). zdumiony stwierdzilem ze wywala sie w tym samym miejscu.
no coz, pewnie plyta walnieta. a to nowiutki ASUS (SIS). zreszta mam
taki sam.
  znajomy podsunal mi pomysl ze to moze byc wirus. sprawdzilem, ..... czysto.
ale ze swojego zrobilem dyskietke startowa. uruchomilem, i ...... i pamiec
odzyla.
   w rezultacie wywalilem jego DOS 6.22 , i wgralem swoj 6.20 . pomoglo.
nie mam pojecia czy to jest kwestia wersji dosa, czy jego wersja po prostu
sie uszkodzila.