Problem z karta Hercules

Autor: Krzysztof Gozdziewski (chris_at_ncac.torun.pl)
Data: Thu 18 Apr 1996 - 18:39:57 MET DST

Co moze oznaczac komunikat, pojawiajacy sie zaraz po testowaniu pamieci

   Display switch not proper

po wlozeniu karty Hercules do plyty 386SX, ktora chodzila wczesniej z VGA?

Potem kaze mi nacisnac F1 i system sie laduje, ale z kolei po
ALt-Ctrl-Del machine glupieje, wlazi do setupu CMOSU i tam zamiast
ustawianego wczesniej 'monochrome' jest 'color 40x25'. Jak zmienie
na monochriome, to dalej idzie mniej wiecej dobrze.

Czy chodzi o jakas zworke na plycie? Nic takiego, co sugerwaloby zamiane
color na monochrome nie znalazlem. Co prawda, opisu plyty nie mam. Nie wiem
jak to zwalczyc. Plyta jest od Optimusa, chyba ACER, BIOS AMI z 1990.

Koledzy, pomozcie. Moze ktos przypadkiem wie, jak ten problem wyczaic ?

KG

--
 ^-^  ~ Krzysztof Go\'zdziewski
(o o) ~ Institute of Astronomy, N Copernicus University