Re: AMD/133 vs. P-75

Autor: Lukasz Bienkowski (udbienko_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Wed 17 Apr 1996 - 10:10:04 MET DST

Lukasz Bajonski (lbajon_at_elpis.sgh.waw.pl) wrote:

> Jesli mozna cos dodac, to sadze, ze kupno tego procesora za ok 200 zl
> jest bardzo dobrym wyborem, zmiany w konstrukcji plyt glownych sa rownie
> szybkie jak w przypadku procesorow i raczej rzadko kto wymienia sam
> procesor - to sie po prostu nie oplaca. Zawsze lepiej wymienic cala plyte
> chocby dlatego ze za 1-2 lata ( mniej wiecej tak czesto wymieniam p.g. )
> beda juz nowe pamieci cache, nowoczesniejsze chipsety i pewnie wiele
> innych zmian konstrukcyjnych o ktorych nam sie nawet nie sni. Koszt plyty

Uhm, pamietacie 486 z 5V zasilaniem? Wtedy tez mowilo sie, ze bedzie
mozna wymienic procesor na szybszy...

> [...]

> PS. Porownywalem wyniki testow Checkita 3.0 z P-100. AMD-133
> niepodkrecany wypada tylko o 20 % slabiej od P-100 w stalo a o 30 % w
> zmiennoprzecinkowych operacjach. Nawet jesli rzeczywista wydajnosc byla
> troche mniejsza to mysle ze za ta cene AMD-133 jest naprawde dobrym
> wyborem, zwlaszcza ze malo jest jeszcze programow potrzebujacych P-100
> lub silniejszych ( niektore chodza wrecz za szybko ;) ).Znacznie lepiej
> za zaoszczedzone pieniadze kupic pamiec - przy przeskoku z 8 do 12 MB
> wzrost wydajnosci bedzie wyrazniejszy ( w wiekszosci zastosowan ) niz

O wiele bardziej podoba mi sie AMD 133 i 16MB RAMu, niz P-100 i 8MB.
(pod Linuxem i X-windows). Inna sprawa, ze do tego P mozna po prostu
pamiec dokupic, ale to niestety kosztuje :-(

--
Lukasz Bienkowski (udbienko_at_cyf-kr.edu.pl, lbienk_at_vela.filg.uj.edu.pl)