Re: Chodzi pod OS/2?

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Wed 17 Apr 1996 - 02:53:30 MET DST

On Tue, 16 Apr 1996 20:18:53 +0200 you wrote:

>1. Mam pytanie, czy pod OS/2 chodza wszystkie dosowskie aplikacje, ale
>jedynie niektore trudno uruchomic, czy sa takie, ktore za Chiny nie
>pojda?

Za Chiny (ludowe oczywiscie) nie pojda te ktore do startu wymagaja
niektorych (tych niezgodnych ze specyfikacja DPMI) DOS extenderow.
Niestety dotyczy to dosc sporej ilosci gier, ktore coraz czesciej
pisze sie nawet dla DOSa uzywajac 32bitowych kompilatorow, a nawet
jesli kod jest 16to bitowy, to nowoczesne gry wymagaja masy pamieci
do ktorej dostep przez EMS a nawet i XMS jest zbyt wolny.

>2. Czy to prawda, ze pod OS/2 nie chodzi Netscape?

Pod WARP Connect chodzi (po zainstalowaniu odpowiedniej "doplujki"
ktora mozna sciagnac za pomoca "Retrieve Software Updates")
Radze jednak uzywac WebExplorera, wysylajac przynajmniej raz na miesiac
pytania do netszkapy co z wersja dla OS/2, oraz mniej czy bardziej
obrazliwe maile do webmasterow wszystkich www-serverow ktorzy
korzystaja z netszkapizmow niezgodnych z HTML DTD w sposob uniemozliwiajacy
ogladanie ich stron uzywajac innych browserow.
Trzeba im uswiadamiac ze jest to:
  Primo: chamstwo
  Secondo: rezygnacja z czesci potencjalnych klientow (argument istotny ze
     wzgledu na postepujaca komercjalizacje interenetu)
  Terzo: idiotyczne, bezinteresowne budowanie kolejnego monopolu (tak jakby
     malo bylo "malomiekkiego")

>3. Jak OS/2 reaguje na programy instalacyjne pod windows, ktore musza
>restartowac Windows i komputer?

no problem

Grego