Re: Tryby polaczenia wzmacniacza hyfrofonu?

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 15 Apr 1996 - 17:06:22 MET DST

Mariusz Studzinski (cecil_at_klio.umcs.lublin.pl) wrote:
: Mam nastepujace zdanie: Wzmacniacze hyfrofonu sa zazwyczaj polaczone raczej
: w trybie 'charge-out' niz w trybie 'voltage-out'. oraz 'Dwa z najbardziej
: popularnych przetwornikow typu 'charge-out' to hydrofony i
: przyspieszeniomierze...'.
: Jakie sa polskie odpowiedniki (fachowe) tych 'charge-out i voltage-out'? I
: jaka jest miedzy nimi roznica?? Bede wdzieczny za pomoc.

Tu chyba chodzi o wyjscie 'l/adunkowe' zamiast 'napieciowe'. Przynajmniej
niektore akcelerometry zrobione na piezokrysztalach, przy zmianie
przyspieszenia generuja pewien ladunek w obciazenie. Do pomiaru trzeba wiec
odpowiedni wzmacniacz/miernik. Nie tyle dzialajacy na napiecie, co wlasnie
na ladunek (czyli raczej niewielka rezystancja wejsciowe i mile widziane
calkowanie).

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |