Re: Karty graficzne na PCI

Autor: Piotr Kozbial (piotrk_at_ibbrain.ibb.waw.pl)
Data: Sat 13 Apr 1996 - 01:29:38 MET DST

Krzysztof M. Obrzud wrote:

> Prosze o opinie na temat ponizszych kart:
>
> SVGA 2MB MACH-64
> SVGA 2MB MIRO PV 22
> SVGA 4MB S3 968
>
> Jak one maja sie do siebie?
> Miro ma zdaje sie procesor waiteka, czy jest on gorszy od S3?
>
> Krzysztof M. Obrzud
> kobr_rmf_at_bci.krakow.pl

 Ja mam ATI Mach-64 z JEDNYM MB DRAM. We wszystkich trybach oprocz tego z
16 kolorami (4 bpp)dziala PERFEKCYJNIE. Ale jak sie ma 2 MB to wlasciwie
mozna zapomniec o trybie z 16 kolorami. Te problemy z 4 bpp to
niedokladne wskazywanie strzlki myszy. Problem ten ma sie tylko wtedy,
gdy uzywa sie virtualnego ekranu (np ekran 1280x1024 wewnatrz desktopu
1600x1280 i 16 kolorow). Nowe drivery do kart z Mach64 maja "DIRECT DROW"
i cale mnostwo bajerow (np. pelnoekranowy dekompresor MPEG).
Przy 1MB mozna miec 256 kolorow (8bpp) w rozdzielczosci 1152x864. Wydaje
mi sie, ze karta ktora mam (chyba popularnie nazywa sie ATI Xpression)
jest bardzo szybka we wszystkich trybach (z 2 MB ma tryb 32bpp, ktorego
niestety nie mialem okzaji wyprobowac).

Piotr

P.S. Czy ktos wie dokladnie jakie kosci DRAM mozna wsadzic do gniazd na
dodatkowa pamiec do tej karty (sa dwa gniazda).