Re: A jakie dobrac oprogramowanie ?

Autor: Maciek \ (maciek_at_oeiizk.waw.pl)
Data: Thu 11 Apr 1996 - 14:59:16 MET DST

Zbigniew Wasik wrote:

> Ja tez postanowilem z kumplm kupic dwie karty sieciowe ale kupilismy
> i skretke i koncentryk, tak na wszelki wypadek. Mam nadzieje ze z koncentry-
> kiem nie bedzie klopotow ( dopiero je kupilem ). Podobno trzeba jeszcze kupic
> 2 takie trojniki z opornikami i tylko podlaczyc.

Do koncentryka trzeba kupic dwa trojniki (choc standardowo powinny byc dolaczone
do kart) i dwa terminatory do zakonczenia magistrali.

> [...]
> do poczty i innych. A przyokazji nauczymy sie moze administrowac.
> Kolega ma demonstracyjna wersje sieci Novela dla 2 user, ale nie wiem czy to
> dobre bo to siec typu Klient - Server. A wydaje Mi sie ze siec typu
> peer-to-peer bylo by lepsze. Ale nie jestem pewien. A moze by ktos doradzil
> jakie oprogramowanie zalozyc i skad sciagnac , lub jak zdobyc ( lub ewentu-
> alnie kupic). Slyszalem ze Lantastic 6.0 jest dobry ale ida sluchy ze nie
> jest wpelni kompatibilny z novelem. A moze jest jego jakas wersja demonstra-

Jesli chodzi o sieci peer to peer to wybor na rynku jest dosyc duzy.
Moze to byc WfW311 lub WIN95 lecz tak na powaznie to Lantastic lub NetwareLite
Novella. To ostatnie bylo standardowo wbudowane w Novell DOS 7.0 i bezproblemowo
dziala z duzym Novellem. Jesli chodzi o Lantastica to nie wiem.
Osobiscie uzywam takiej sieci o nazwie Lansmart. Jest to produkt firmy D-Link
i niby dziala tylko na jego kartach, ale po wczesniejszym zaladowaniu IPX-a
dziala tez na kazdej innej, byle kompatybilnej z NE1000 lub NE2000.

                                        Maciej Dobosz