Re: Problemy po wymianie HDD.

Autor: Piotr Goral (pgoral_at_neutron)
Data: Thu 11 Apr 1996 - 15:39:59 MET DST

Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl) wrote:
: On Wed, 3 Apr 1996, Leslaw Frydel wrote:

: > rafalr_at_mat.uni.torun.pl (Rafal Rauchflaisz) wrote:
: >
: > >Witam serdecznie,
: > >Kolega ma problrm, po wymianie HDD 420 MB Caviar na 1GB (EIDE-31000 Caviar)
: > >i zamontowaniu na niej jednej partycji 1GB, komputer nie widzi HDD po
: > >starcie z wylacznika sieciowego, po resecie jest wszystko OK.
: > >Moze ktos mial podobny problem?
: >
: > >Komputer - 486 DX4/100, 8MB RAM, plyta bodaj HOT-33 VLB, sterownik VLB, EIDE
: > >ale niestety teraz nie pamietam firmy.

: > Nie przejmuj sie to normalne!

: TAkie zachowanie jest normalne ??? No bez jaj...

: > Ja jak po starcie nie zresetuje z klawiatury to NIE ruszy!!!
: > Napisz czy ma(kolega) drugi dysk!
: > Ja mam drugiego maxtora i sie nie lubia!
: > Ale z tego co wiem to na amidze tez sa takie problemy z dyskami Caviarka!
: >

: JEst pewna roznica pomiedzy tym, ze dysku nie widac po starcie a po
: resecie jest, a tym, ze dwa dyski ze soba nie chca wspolpracowac. I niech
: mi nikt nie wciska ze jest to normalne ze dysku po starcie nie widac.
: Trzeba wlaczyc w BIOS opcje Floppy Seek at Boot i wszystko powinno byc ok.

: Jurand

bi bi bi

wiec tak - floppy seek daje twardemu troche wiecej czasu na rozpedzenie sie konfig, etc
wiec wlancz testowanie calej pamieci etc. w setup (a a awardach wylancz fast boot czy cos tam - wtedy dluzej pamiec testuje) - byc moze pomoze
jezeli nie to moze byc tego przyczyna nie w czasie rozpedzania sie a w uszkodzonym
kontrolerze na dysku (sam mam taki dysk - system go nie widzi dotad az
nie ma dla niego zadnej komendy na IDE - pozniej jest okeee - az do wylanczenia pradu - objaw taki sam:
po wlanczeniu trzeba poczekac az sie niezabootuje a potem reset i jest okee)

(aha sprubuj trzymac dlugo wcisniety rese juz rezd wlanczeniem zasilania i zobacz czy wtedy jest okee)

to chyba wsio - troche chaotycznie (bo taki jest dzis moj umysl)

see l8ter
:)